×
آخرین اخبار

لازمه پیشگیری از مواد مخدر مشارکت حداکثری مردم است

  • کد نوشته: 26502
  • ۱۳۹۹-۰۲-۳۱
  • 466 بازدید
  • معاون استاندار لرستان: برای پیشگیری از مواد مخدر بالا بردن آگاهی و اطلاعات مردم مهم و ضروری است .
    لازمه پیشگیری از مواد مخدر مشارکت حداکثری مردم است

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، دکتر محمود ثمینی در اولین جلسه ویدئو کنفرانس کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد حوزه اعتیاد و مواد مخدر استان، اظهار داشت: در زمینه پیشگیری و مبارزه با سوداگران مواد مخدر اقدامات خوبی انجام شده که برای رسیدن به نتیجه، مشارکت حداکثری مردم لازم است .

    وی افزود: سودجویان با اهداف سیاسی و منفعت طلبانه اقدام به آلوده کردن جوانان در جامعه می کنند که برای پیشگیری از این معضل، بالا بردن آگاهی و اطلاعات مردم مهم و ضروری است .

    معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با اشاره به لزوم همکاری دستگاههای اجرایی در مسیر سیاست گذاری برای مبارزه با مواد مخدر، افزود: جدیت در آسیب شناسی و شناخت راه های پیشگیری از این معضل اجتماعی در زمینه مقابله با آن مهم و تأثیرگذار است .

    ثمینی با بیان اینکه خانواده ها نقش اساسی در مواجهه با اعتیاد و مواد مخدر دارند، تصریح کرد: نقش دستگاه های اجرایی به تنهایی در مبارزه با مواد مخدر کافی نیست اگر خانواده ها و مردم در این امر حضور نداشته باشند، لذا در موضوع مشارکت های مردمی باید قویتر عمل شود .

    وی با تأکید بر اهمیت آموزش و اطلاع رسانی به مردم بیان داشت: مهمترین اصل، برگزاری دوره های آموزشی برای مردم و به خصوص دانش آموزان است که باید مستمر و ادامه دار باشد .

    معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان ضمن اشاره به اهمیت مشارکت تشکل ها و سمن ها در این رابطه خاطرنشان کرد: تشکل های مردم نهاد نقش تسهیل گر و پل ارتباطی مردم و دستگاه‌های اجرایی را ایفا می کنند و در موضوع آموزش جامعه بیشترین سهم را به لحاظ ارتباطات مردمی دارند .

    ثمینی شناسایی نقاط و فضاهای مورد تهدید جامعه را توسط تشکل ها میسر دانست و گفت: برای مبارزه با مواد مخدر، دستیابی به فهم مشترک میان تشکل ها و دستگاه های اجرایی مهم و اثر بخش است .

    وی پژوهش در کنار آموزش را بسیار مهم قلمداد کرد و بازخورد گیری از دوره های آموزشی که برای مردم برگزار می شوند را خواستار شد .

    معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان در پایان کیفیت و محتوای دوره های آموزشی را بسیار مهم خواند و افزود: اثر بخش بودن این دوره ها و اقدامات پیشگیرانه زمانی مشخص می شود که شاهد کاهش تعداد مبتلایان به مواد مخدر در جامعه باشیم .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *