×
آخرین اخبار

قیمت گاز طبیعی اروپا به پایین ترین سطح از قبل از جنگ اوکراین سقوط کرد

  • کد نوشته: 113145
  • ۱۴۰۱-۱۰-۱۳
  • 111 بازدید
  • قیمت گاز طبیعی اروپا سال جدید را در حالی به صورت کاهشی آغاز کرد که هوای معتدل میزان تقاضا را نیز محدود کرده است. قیمت ها به پایین ترین میزان از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین رسیده است.

    قیمت گاز طبیعی اروپا به پایین ترین سطح از قبل از جنگ اوکراین سقوط کرد

    بلومبرگ نوشت: معاملات آتی معیار تا ۷.۹ درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح از ۲۱ فوریه رسیده است. پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می دهد در بیشتر مناطق اروپا در دو هفته آینده، دما بالاتر از حد نرمال فصلی خواهد بود و این نیز به قاره سبز کمک می‌کند تا از استفاده کامل و زودهنگام ذخایر خود جلوگیری کند.

    پس از یک سال بی ثباتی شدید – با افزایش هزینه های انرژی در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین – بازار، سال ۲۰۲۳ را با استرس کمتری آغاز کرد. قیمت گاز در ماه دسامبر حدود ۴۷ درصد کاهش یافت، چراکه اروپا توانست بخش زیادی از خلا گاز صادراتی روسیه را با گاز طبیعی مایع یا ال ان جی جایگزین کند.

    دماهای ملایم تر برای یک دوره طولانی، همراه با کاهش معمول تقاضای کارخانه ها در پایان سال، ممکن است به اروپا کمک کند تا موجودی انبار را تا پایان فصل به خوبی ذخیره کند. کاهش قیمت بنزین نیز برای اقتصاد اروپا که تحت فشار نرخ های بالای تورم قرار دارد، به این فضا کمک می کند.

    قیمت گاز طبیعی اروپا به پایین ترین سطح از قبل از جنگ اوکراین سقوط کرد

    اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت بحران انرژی ناشی از حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین “آزمایش سختی” برای بزرگترین اقتصاد این قاره بود و از شهروندان خواست در ماه های آینده به صرفه جویی در انرژی ادامه دهند. بر اساس گزارش زیرساخت گاز اروپا، سطح ذخیره‌سازی گاز آلمان در هفته گذشته به ۹۰ درصد افزایش یافت، در حالی که میانگین پنج سال اخیر، ۷۳ درصد در این برهه زمانی از سال بود.

    شولتز در سخنرانی سال نو خود خطاب به مردم المان گفت: پایانه‌های جدید واردات LNG «کشور ما و اروپا را به صورت درازمدت از گاز روسیه مستقل می‌کنند».

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *