×
آخرین اخبار

قوانین جدید واتس‌اپ باعث هجوم کاربران به پیام‌رسان سیگنال شد

  • کد نوشته: 50961
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۳
  • 389 بازدید
  • از زمانی که پیام‌رسان واتس‌اپ در هفته گذشته اعلام کرد کاربران به موجب قوانین جدید این شرکت باید موافقت کنند که فیسبوک و شرکت‌های تابعه از داده‌های شخصی آنان استفاده کنند.
    قوانین جدید واتس‌اپ باعث هجوم کاربران به پیام‌رسان سیگنال شد

    بسیاری اقدام به نصب پیام‌رسان سیگنال در گوشی‌های خود کردند به طوریکه تعداد بالای کاربران جدید در سیگنال باعث ایجاد اختلال‌هایی در این پیام‌رسان شد.

    در عین حال برخی از چهره‌ها از جمله ایلان ماسک، مدیر و سهامدار بزرگ خودروسازی تسلا در توییتر خواستار مهاجرت به پیام‌رسان سیگنال شدند که این موضوع نیز باعث شد تا میزان نصب این برنامه رایگان در هند، آلمان، فرانسه،سوئیس و حتی هنگ‌کنگ در صدر برنامه‌های نصب شده در روزهای اخیر در این مناطق قرار بگیرد.

    اما سیگنال هم دست به کار شده است و برای جذب بهتر کاربران جدید، ویدئویی آموزشی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد چگونه می‌توان مکالمات گروهی در پیام‌رسان‌های دیگر را به راحتی به این پیام‌رسان منتقل کرد.

    هجوم کاربران جدید البته مشکلاتی را نیز ایجاد کرد به‌طوری این پیام‌رسان روز پنجشنبه و جمعه با ایرادها فنی روبرو شد. این شرکت اعلام کرد که ارسال کدهای تایید در حال حاضر با تاخیر همراه است چرا که افراد زیادی در تلاش برای پیوستن به سیگنال هستند.

    این پیام رسان در حساب کاربری خود در توییتر همچنین نوشت: «اگر اخیرا نتوانسته‌اید گروه جدید در سیگنال ایجاد کنید لطفا دوباره امتحان کنید چراکه سرورهای جدید آماده خدمت رسانی هستند.»

    بسیاری از متخصصان معتقدند این پیام رسان که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شده است به‌دلیل توانایی رمزگذاری پیام‌ها یا تماس‌های صوتی و تصویری یکی از امن‌ترین برنامه‌های پیام رسان در بازار است.

    این پیام‌رسان به‌خاطر این ویژگی، به سرعت در میان افشاگران و روزنامه‌نگاران محبوب شد. کمیسیون اروپا نیز در ماه فوریه گذشته، آن‌ را به تیم‌های خود به‌ویژه برای اطمینان از امنیت انتقال پیام با افراد خارج از سازمان توصیه کرد.

    اقدام اخیر واتس‌اپ با انتقادهای زیادی همراه بود اما این پیام‌رسان گفته است در صورتی که کاربران تا روز ۸ فوریه (۲۰ بهمن) با مفاد به‌روز رسانی جدید موافقت نکنند، دیگر نخواهند توانست از خدمات واتس‌اپ استفاده کنند و ناچار خواهند بود این پیام‌رسان را از روی گوشی خود پاک کنند.

    واتس‌اپ در فوریه ۲۰۱۴ به مبلغ ۱۹.۳ میلیارد دلار توسط فیسبوک خریداری شد و اکنون زیرمجموعه این شرکت به شمار می‌رود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *