×
آخرین اخبار

قطعی اینترنت در میانمار همزمان با تظاهرات مردم علیه کودتای نظامیان

  • کد نوشته: 53459
  • ۱۳۹۹-۱۱-۱۸
  • 619 بازدید
  • همزمان با تظاهرات هزاران نفر در یانگون، پایتخت میانمار در اعتراض به کودتای اخیر در این کشور و همچنین بازداشت آنگ سان سوچی، مقامات نظامی میانمار اینترنت کشور را قطع کردند.
    قطعی اینترنت در میانمار همزمان با تظاهرات مردم علیه کودتای نظامیان

    به گزارش دیدگاه نیوز ، در تظاهرات روز شنبه ۱۸ بهمن که اولین تظاهرات پس از کودتای نظامیان در میانمار است، شرکت‌کنندگان شعارهایی علیه حکومت نظامی و در دفاع از دموکراسی سر دادند.

    همچنین بسیاری از تظاهرات‌کنندگان لباس‌هایی به رنگ قرمز، رنگ «اتحادیه ملی برای دموکراسی» به رهبری سوچی را بر تن داشتند که در انتخابات روز هشتم نوامبر به پیروزی رسید، اما نظامیان میانمار از پذیرش نتایج انتخابات خودداری کردند.

    بر اساس گزارش‌ها، تظاهرات مردم معترض در بعد از ظهر روز شنبه از سوی نیروهای پلیس سرکوب شد. همچنین در حالی که فراخوان‌هایی برای شرکت در انتخابات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، شبکه اینترنت کشور قطع شد.

    نت بلاکس، گروهی که بر آزادی اینترنت نظارت دارد، از «قطعی تقریبا کامل اینترنت» در میانمار خبر داد و در حساب توییتر خود نوشت که دسترسی به اینترنت در میانمار در روز شنبه به ۱۶ درصد حالت معمولی خود رسیده است.

    رویترز به نقل از شاهدان عینی نوشت که شبکه اینترنت تلفن‌های همراه قطع شده است. شبکه فیس‌بوک نیز از قطعی اینترنت در میانمار شدیدا ابراز نگرانی کرد و از مقام‌های این کشور خواست دسترسی مردم به رسانه‌های اجتماعی را دوباره برقرار کنند.

    سفارت آمریکا در میانمار اعلام کرد از حق مردم این کشور برای اعتراض به منظور حمایت از دولت منتخب این کشور و دسترسی آزادانه به اطلاعات پشتیبانی می‌کند.

    همچنین این سفارت درخواستش از ارتش میانمار برای کناره‌گیری از قدرت، احیای دولت منتخب میانمار و آزادی بازداشت‌شدگان را تکرار کرد.

    شان ترنل، شهروند استرالیایی و مشاور اقتصادی آنگ سان سوچی، نیز در پیامی به رویترز گفت که در میانمار بازداشت شده است. بازداشت این شهروند استرالیایی، اولین مورد شناسایی‌شده بازداشت یک تبعه خارجی بعد از کودتا در میانمار است.

    وزارت خارجه استرالیا از بازداشت یک تبعه این کشور در میانمار و سایر اتباع خارجی، بدون اشاره به نام ترنل، ابراز نگرانی شدید کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *