×
آخرین اخبار

قالیباف:در مجلس یازدهم اصالت با کمیسیون‌هاست/ تصمیم‌گیری‌ها شفاف باشد

  • کد نوشته: 31025
  • ۱۳۹۹-۰۴-۲۳
  • 404 بازدید
  • رئیس مجلس گفت: در دوره مجلس یازدهم اصالت با کمیسیون‌ها است و باید تصمیم‌گیری‌ها بر اساس کارآمدسازی، مردمی سازی، شفافیت و هوشمندسازی باشد. به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف با حضور در جلسه امروز (یکشنبه، ۲۲ تیرماه) کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه در بحث تحول مجلس اصالت با کمیسیون‌ها است، بیان […]

    قالیباف:در مجلس یازدهم اصالت با کمیسیون‌هاست/ تصمیم‌گیری‌ها شفاف باشد

    رئیس مجلس گفت: در دوره مجلس یازدهم اصالت با کمیسیون‌ها است و باید تصمیم‌گیری‌ها بر اساس کارآمدسازی، مردمی سازی، شفافیت و هوشمندسازی باشد.
    به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف با حضور در جلسه امروز (یکشنبه، ۲۲ تیرماه) کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه در بحث تحول مجلس اصالت با کمیسیون‌ها است، بیان کرد: در نظر دارم در هفته در جلسه دو کمیسیون تخصصی حضور پیدا کنیم و برنامه‌های راهبردی هر کمیسیون را پیش ببرم، در این جلسه نیز در نظر داریم صحبت‌ها، نقطه نظرات شنیده شود تا در جلسات آینده سند راهبردی بین اعضای کمیسیون و بنده تنظیم و نهایی شود.
    وی با بیان اینکه رویکرد اجتماعی مناسب رشد جامعه است، اظهار داشت: تجربه پیروزی انقلاب اسلامی و هر موضوع موفق دیگری در کشور نشان داد که رویکرد اجتماعی منجر به موفقیت در جامعه می‌شود، مردمی‌سازی یکی از مصادیقی است که مجلس به دنبال آن است به این معنا که دولت در کارهایی که مسئولیت آن را می‌توان بر عهده مردم قرار داد، دخالت نکند چرا که مردم با حداقل آسیب، فساد و حاشیه کارها را انجام می‌دهند و دولت باید حکمرانی و کنترل را در دست داشته باشد.

    رئیس مجلس با بیان اینکه اهمیت بحث اجتماعی این است که باید مردم محور کار قرار گیرند، تأکید کرد: زمان‌شناسی یکی از مهمترین مسائلی است که باید در حوزه اجتماعی در نظر گرفت. اگر الان اولویت کمیسیون اجتماعی را تبیین کنیم باید گفت در دهه پیش رو موضوع تأمین اجتماعی، درمان و صندوق‌های بازنشستگی باید مورد نظر قرار گیرد.

    قالیباف اظهار داشت: باید زنجیره ناکارآمدی را در گام‌های بعدی از بین برد، مسکن و موضوع بازنشستگان می تواند از جمله اقدامات پیشگیرانه در این زمینه باشد.

    نماینده تهران در مجلس با اشاره به ۴ محور اساسی مجلس یازدهم یعنی هوشمندسازی، شفاف‌سازی، کارآمدسازی و مردمی‌سازی عنوان کرد: در کمیسیون اجتماعی و یا هر کمیسیونی نباید تصمیمی خارج از این ۴ محور گرفته شود. به طور مثال برای رسیدگی به محرومین باید آمار و اطلاعات دقیق داشته باشیم بنابراین هوشمندسازی می‌تواند در انسجام اطلاعات و یکپارچه کردن آنها کمک‌رسان باشد، در حال حاضر اطلاعات در کشور جزیره‌ای است و امکان پردازش آن وجود ندارد از این رو تصمیمات منطبق بر داده‌ها نخواهد بود و به عدالت رفتار نمی‌شود.

    وی با تأکید بر اینکه در کمیسیون باید موضوعات بر اساس اولویت‌ها بررسی شود، گفت: این درست نیست که مباحث موردی و در زمان‌بندی خاص رسیدگی و به اتمام برسد بلکه با اولویت‌بندی کردن مسائل می‌توانیم هم عرض موضوعات را حل کنیم و خواهیم دید با حل موضوعات اصلی مسائل دیگر نیز حل و فصل خواهد شد.

    رئیس مجلس با انتقاد از به کارگیری پول و سرمایه برای ایجاد اشتغال اظهار داشت: آمارهای چند هزار میلیاردی برای ایجاد اشتغال ارائه می‌شود اما خروجی آنها منطبق بر آمارهای اشتغال نیست چرا که سیستمی و مردمی نگاه نکرده‌ایم از این رو تأکید بر شفافیت، هوشمندسازی، کارآمدسازی و مردمی سازی دارند.

    قالیباف تأکید کرد: قول می‌دهیم در این دوره از مجلس کارهای روی زمین مانده سند چشم انداز ۲۰ساله با استفاده از ظرفیت‌های موجود به پایان برسانیم و تنها باید قوانین لازم احصاء شود و نظارت‌ها پرتوان صورت گیرد، اعتقاد دارم که نمی‌توان از تهران و پشت میز به فکر حل مسائل در حوزه‌های انتخابیه باشیم و بگوییم کس دیگر رصد می‌کند، ما نمایندگان باید پای کار باشیم تا مسائل حل شود.

    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی فصل مشترکی با سایر کمیسیون‌ها دارد، عنوان کرد: باید این فرصت فراهم شود تا سایر کمیسیون‌ها، نخبگان، ذینفعان و صاحبنظران در کمیسیون‌ حاضر شوند و مباحث خود را مطرح کنند چرا که اعتقاد داریم در این دوره از مجلس اصالت با کمیسیون‌ها است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *