×
آخرین اخبار

قاسمپور: اسکلت تیم ملی را لژیونرها تشکیل می‌دهند

  • کد نوشته: 105908
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۴
  • 147 بازدید
  • تهران- خبر روز- هافبک تیم ملی در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین گفت: لیست ارایه شده از سوی کی‌روش همانند قبل شامل بازیکنان شاغل در خارج از کشور است و او به بازیکنان و مربیان داخلی اعتقادی ندارد.

    قاسمپور: اسکلت تیم ملی را لژیونرها تشکیل می‌دهند

    ابراهیم قاسم‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار دیدگاه نیوز اظهار کرد: ششمین حضور تیم ملی در جام جهانی، نسبت به دوره‌های گذشته متفاوت و البته همراه با امیدواری بیشتر برای صعود است. حضور ۱۶ بازیکنان لژیونر و ۹ بازیکن داخلی، می‌تواند تجربیات لازم را به تیم ملی انتقال دهند چرا که بودن این لژیونرها در کنار هم مزید بر علت شود تا مردم به صعود امیدوارتر باشند.

    وی با اشاره به شناخت خوب کی‌روش از بازیکنان ایرانی، تصریح کرد: پیش‌بینی لیست تیم ملی سخت نبود. امیدواریم با توجه به تجربه بالای بازیکنان‌ اتفاقات خوبی برای تیم ملی کشورمان رقم بخورد. تیم‌ها در جام جهانی قوی هستند و نمی‌توان گفت که تیمی قوی و یا ضعیف است. امیدواریم که در گروه ایران اتفاقاتی رقم بخورد تا به نفع کشورمان منجر شود.

    هافبک تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۱۹۸۷ آرژانتین در خصوص بازیکنان تیم ملی در قطر، توضیح داد: کی‌روش تفکرات خاص خود را دارد و نمی‌شود ایرادی گرفت. او با ایجاد انگیزه و با اعتماد به نفس بالا تیم را به جام جهانی برد. به نظر من بهتر بود تا کی‌روش از سه دروازه‌بان بهره می‌برد و ترکیب را با ۲۶ بازیکن به جام جهانی می‌برد. نورافکن می‌توانست در جام جهانی به تیم ملی کمک کند.

    وی ادامه داد: سیستم فنی کی‌روش مشخص است و هیچ خللی به تیم وارد نمی‌کند. ما بیرون از گود هستیم و در مورد مسائل فنی سرمربی تیم ملی باید پاسخگو باشد. در ترکیب تیم ملی اکثر نفرات و اسکلت تیم ملی را لژیونرها تشکیل می‌دهند و در چند سال اخیر نیز هماهنگی‌های خوبی باهم پیدا کرده‌اند. 

    این پیشکسوت فوتبال به صعود تیم ملی کشورمان به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد که گروه ما ساده‌تر از سایر رقبای آسیایی باشد. ولی با توجه به حضور تیم‌های مدعی هیچ چیزی از قبل مشخص نیست. با توجه به بازی‌های تدارکاتی ولز و آمریکا قبل از جام جهانی داشته‌اند، هیچ چیزی مشخص نیست. ما همیشه در مقابل آمریکا تیم برتر بوده‌ایم و باید بگویم که دیدار با انگلیس سخت‌ترین بازی کشورمان در جام جهانی به حساب خواهد آمد.

    وی در خصوص سردار آزمون نیز اظهار داشت: مصدومیت آزمون شدید نیست و با توجه به فرصت باقی مانده تا جام جهانی با ریکاروی این بازیکن تاثیرگذار به جام جهانی خواهد رسید.

    لیست بازیکنان ایران به شرح زیر است:

    دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی، امیر عابدزاده و پیام نیازمند.

    مدافعان: مرتضی پورعلی‌گنجی، شجاع خلیل‌زاده، ‌ محمدحسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، صادق محرمی، ‌ رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی و میلاد محمدی.

    هافبک‌ها: روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، ‌ احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی، مهدی ترابی، ‌ سامان قدوس، وحید امیری، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش و علی کریمی.

    مهاجمان: مهدی طارمی، سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد.

    تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی قطر با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز همگروه است.  

    برنامه بازی‌های تیم ملی در مرحله گروهی به شرح زیر است: 

    دوشنبه ۳۰ آبان: انگلیس – ایران / ساعت ۱۶:۳۰

    جمعه ۴ آذر: ولز – ایران / ساعت ۱۳:۳۰

    سه‌شنبه ۸ آذر: ایران – آمریکا / ساعت ۲۲:۳۰

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.