×
آخرین اخبار

مهاجران در لاهه؛
فیلم سینمایی مهاجران منتخب جشنواره ی هایکو در کشور هلند شد

  • کد نوشته: 83882
  • ۱۴۰۱-۰۱-۳۰
  • 627 بازدید
  • جشنواره بین‌المللی «هایکو» در کشور هلند، در بخش فیلم‌های با نگاه شاعرانه، فیلم بلند تجربی مهاجران را به صورت آنلاین به نمایش در مى‌آورد.

    فیلم سینمایی مهاجران منتخب جشنواره ی هایکو در کشور هلند شد

    به گزارش دیدگاه نیوز، جشنواره بین‌المللی «هایکو» Haiku با دبیری «محمد الأمین» Mohammad Amin شاعر عراقى مقیم هلند و با هدف گسترش رابطه شعر و سینما و ایجاد فرصت‌های جدیدی براى زبان مشترک بین شعر و سینما به صورت برخط و آنلاین در شهر لاهه در کشور هلند برگزار مى‌شود.

    در این رویداد هنری، «جایزه تماشاگران» به بهترین فیلم نیز اهدا می‌شود و علاقمندان و مخاطبان آثار سینمایی می‌توانند از طریق وب‌سایت جشنواره به آدرس www.laaktheaterthuis.nl/nl/haiku-festival به تماشای فیلم‌ها بنشینند و نظر و رأی خود را اعلام کنند.
    در روز اختتامییه جشنواره بین‌المللی «هایکو» برنده این جایزه هم اعلام خواهد شد.

    شایان ذکر است فیلم تجربی “مهاجران” به نویسندگی و کارگردانی “مسعود احمدی” هنرمند شیرازی که پیش از این منتخب چندین جشنواره ی معتبر بین المللی شده و جوایزی را کسب کرده است، فیلمی بدون دیالوگ است که در فضایی نو و خلاقانه ساخته و پرداخته شده است. این فیلم را می توان به مثابه سینمای بی چیز دانست که دارای روایتی شاعرانه و تئاتری گونه دارد.


    ساخت این فیلم نه ماه به طول انجامیده است و فیلم برداری آن در تمامی فصول و لوکیشن های متعددِ خارجی انجام شده است.

    عوامل دست اندرکار این فیلم عبارت اند از:
    نویسنده و کارگردان: مسعود احمدی/تهیه کنند: محمد شکروی/مدیر فیلمبرداری:هاشم بیطرف/تدوین و صداگذاری: شیما پورسهم الدین/صدابردار: محسن دانشور/موسیقی: آراد آبادانی/بازیگران: شیما پورسهم الدین، غزال رفیعی، مریم دهقانی، مجید یزدان شناس، شیوا بافهم، مهرداد سهامی، علیرضا یقطین، امین دولت خواه، مبینا خیری، فائزه جباری، سارا زارعی، نگین صغیر، امیرمحمد سهرابی، تیران علمدارفرد، ساناز چمن ماه، محسن استواری، سام پارسا، هرمان احمدی/عکاس:احسان پارسا، امین غفارپور/طراح لباس:مریم احمدی/مدیر صحنه: محمد علی بشنام/مدیر روابط عمومی: محمد ناصری راد/مجری طرح: شرکت فیلم و فلسفه کهن شیراز

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *