×
آخرین اخبار

فقدان «ناصر تکمیل همایون» برای دانش کشور یک ضایعه است

  • کد نوشته: 106413
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۷
  • 158 بازدید
  • تهران- خبر روز- رئیس فرهنگستان علوم، در پیامی درگذشت ناصر تکمیل همایون مورخ و پژوهشگر تاریخ و جامعه‌شناسی، تهران‌پژوه و از چهره‌های برجسته ملی را تسلیت گفت و افزود: فقدان او برای دانش کشور یک ضایعه است.

    فقدان «ناصر تکمیل همایون» برای دانش کشور یک ضایعه است

    به گزارش دیدگاه نیوز از روابط عمومی فرهنگستان علوم، رضا داوری اردکانی، در پیامی به نادر تکمیل همایون، درگذشت ناصر تکمیل همایون مورخ و پژوهشگر تاریخ و جامعه‌شناسی، تهران‌پژوه را به وی، خانواده و همه بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفت.

    رئیس فرهنگستان علوم با ابراز تاسف از درگذشت ناصر تکمیل همایون، درگذشت وی را برای دانش کشور یک ضایعه دانست و گفت: آن مرحوم برای من دوستی عزیز بود و خاطرات و انس و صحبت دوران دانشکده با ایشان را از یاد نمی‌برم.

    به گزارش دیدگاه نیوز، ناصر تکمیل همایون روز چهارشنبه (۲۵ آبان) در سن ۸۶ سالگی و پس از مدتی بیماری در بیمارستان طالقانی تهران درگذشت و امروز (جمعه ۲۷ آبان) در قزوین تشییع و بنا به وصیت خودش در آرامگاه بهشت حسینی این شهر در کنار مزار مادرش آرام گرفت.

    تکمیل همایون سال ۱۳۱۵ در شهر قزوین چشم به جهان گشود و دکترای جامعه شناسی و تاریخ خود را از فرانسه دریافت کرد و پس از آن مشغول تدریس در دانشگاه شد و در سال ۱۳۷۰ با درجه استاد تمامی بازنشسته شد.

    او در ماه‌های اخیر که بیماری‌اش شدت یافت، اصرار داشت که در ایران باشد تا پس از مرگ در خاک وطن آرام گیرد.

     تاریخ ایران در یک نگاه، ‌ سلطانیه، آموزش و پرورش در ایران، آبسکون یا جزیره آشوراده، دانشگاه گندی‌شاپور، تاریخ اجتماعی و فرهنگی تهران: از آغاز تا دارالخلافه ناصری و جاده ابریشم از جمله آثار به جا مانده از تکمیل همایون بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.