×
آخرین اخبار

فروش لاشه گوسفند غیربهداشتی توسط قصاب مسجدسلیمانی / او مهر دامپزشکی را جعل می کرد

  • کد نوشته: 71342
  • ۱۴۰۰-۰۶-۱۳
  • 362 بازدید
  • رئیس اداره دامپزشکی مسجدسلیمان از شناسایی و دستگیری قصاب که اقدام به جعل مُهر دامپزشکی کرده بود، خبر داد
    فروش لاشه گوسفند غیربهداشتی توسط قصاب مسجدسلیمانی / او مهر دامپزشکی را جعل می کرد

    به گزارش دیدگاه نیوز، هوشنگ شرفی گفت: به منظور طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در مسجد سلیمان، تیم‌های نظارت بهداشتی این اداره موفق شدند ۳ لاشه گوسفند که به صورت غیرمجاز ذبح شده بودند را در یک واحد قصابی کشف و ضبط کنند.

    وی با بیان اینکه قصاب متخلف در مکانی خارج از کشتارگاه دام‌ها و بدون رعایت قوانین و مقررات بهداشتی اقدام به کشتار غیربهداشتی دام می‌کرد و سپس با ضرب مُهر جعلی آن‌ها را به فروش می‌رساند، اظهار کرد: با کسب مجوز قضایی، قصابی پلمب و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

    شرفی با اشاره به اینکه کشتار غیرمجاز دام مخاطرات زیادی از جمله؛ بهداشتی و زیستی، محیطی، مخاطرات ناشی از بحث‌های اجتماعی و روانی و رعایت نکردن مسائل شرعی به دنبال دارد، افزود: چنین اقداماتی به شیوع بیماری‌هایی از قبیل تب‌کریمه‌کنگو منجر می‌شود، این در حالی است که دامی که در کشتارگاه ذبح می‌گردد همه ضایعات آن به صورت بهداشتی دفع شده و دام به لحاظ سالم و یا غیرسالم بودن مورد معاینه قرار می‌گیرد.

    رئیس اداره دامپزشکی مسجد سلیمان در پایان تاکید کرد: شهروندان هنگام خرید گوشت از قصابی‌ها، علاوه بر مشاهده مهر آبی رنگ ضرب شده بر روی لاشه، به برچسب روی لاشه نیز توجه ویژه داشته باشند و هر گونه تخلف را به این اداره گزارش دهند تا در اسرع وقت برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *