×
آخرین اخبار

فرمان ضدمهاجرتی ترامپ رسما اجرایی شد

  • کد نوشته: 4266
  • ۱۳۹۶-۰۴-۰۹
  • 827 بازدید
  • دیدگاه نیوز / فرمان ضدمهاجرتی ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه اتباع ۶ کشور مسلمان از جمله ایران از ساعات ۴:۳۰ بامداد جمعه به وقت تهران، به طور رسمی اجرایی شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، به موجب این فرمان، به مدت ۹۰ روز مانع صدور روادید برای اتباع کشورهای ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن و […]

    فرمان ضدمهاجرتی ترامپ رسما اجرایی شد

    دیدگاه نیوز / فرمان ضدمهاجرتی ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه اتباع ۶ کشور مسلمان از جمله ایران از ساعات ۴:۳۰ بامداد جمعه به وقت تهران، به طور رسمی اجرایی شد.

    به گزارش خبرگزاری فرانسه، به موجب این فرمان، به مدت ۹۰ روز مانع صدور روادید برای اتباع کشورهای ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن و به مدت ۱۲۰ روز مانع پذیرش هرگونه پناهجو خواهد شد.
    بر اساس حکم دیوان عالی، تنها افرادی از ممنوعیت صدور روادید مستثنی هستند که «ارتباط فامیلی نزدیک» با فردی در آمریکا داشته باشند.

    وزارت امنیت داخلی آمریکا اما این ارتباط فامیلی را تنها به پدر، مادر، فرزند، خواهر یا برادر، همسر و نامزد محدود کرده است.
    همزمان با اجرای فرمان ترامپ، فعالان حقوق بشری در فرودگاه ها حاضر شدند تا از ورود اتباعی که کارت سبز آمریکا یا روادید معتبر دارند، اطمینان حاصل کنند.

    پیش از این دو دادگاه فدرال در ایالت های مریلند و هاوایی، اجرای فرمان رئیس جمهوری آمریکا را به طور سراسری متوقف کرده بودند. این فرمان که خود بازنویسی شده نسخه دیگری است، قرار بود از ۱۶ مارس گذشته (۲۶ اسفند ۹۵) اجرایی شود.

    حکم دیوان عالی آمریکا موقت است و پرونده محدودیت صدور روادید قرار است بزودی در دادگاه بررسی شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *