×
آخرین اخبار

فرمانده کل ارتش: هدف نهایی اعتراضات تجزیه کشور است

  • کد نوشته: 104468
  • ۱۴۰۱-۰۸-۱۷
  • 168 بازدید
  • قم-خبر روز- فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تجزیه، هدف نهایی اعتراضات در ایران است و مسیر این تجزیه‌طلبی نیز از طریق سوریه سازی کشور با ایجاد آشوب، تخریب و تعطیلی چرخ تولید و اقتصاد و خاموشی مراکز علم و فناوری می‌گذرد.

    فرمانده کل ارتش: هدف نهایی اعتراضات تجزیه کشور است

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز،اجلاسیه ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و شماری از خانواده شهدا در قم برگزار شد.

    امیر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش دوشنبه‌شب در این اجلاسیه بیان داشت: ایران در جنگ احزاب ترکیبی قرارگرفته و دشمنان با تمام قوای خود پای‌کار آمدند تا با بزرگنمایی مشکلات و پوشاندن نقاط قوت، طراحی‌های شیطانی خود را که سالها در اتاق‌های فکر خود انجام داده‌اند به فعلیت برسانند.

    وی ادامه داد: در حوادث اخیر کشور دشمنان با تمام قوای خود به میدان آمدند؛ برخی از دشمنان مسوولیت طراحی، برخی کمک اطلاعاتی، برخی کمک‌های مالی و برخی نیز در ابعاد دیگر فعال بودند و رسانه‌های سعودی و گروه‌های تجزیه‌طلب نیز کاملاً به‌صورت میدانی حضور داشتند.

    فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه برخی اندیشکده و مقامات آمریکا حدود ۱۰ سال پیش به‌صراحت اعلام کرده بودند که تجهیزات اصلی آنها در جنگ کنونی، گوشی‌های همراه و نرم‌افزارهای اطلاع‌رسانی است که امروز در اختیار عموم مردم و باید نسبت به این‌گونه مسائل حساس بود، گفت: مشکلات معیشتی و خودکم‌بینی ملی  گلوله اصلی دشمنان در این جنگ ترکیبی است.

    موسوی تصریح کرد: دشمنان با جنگ شناختی موفق شده‌اند در ادراک و شناخت برخی از مردم ما تاثیرگذاشته بگذارند و این یعنی توانسته‌اند خرمشهرهایی را فتح کنند و ما باید تلاش کنیم این خرمشهرها را آزاد و خواهران و برادرانمان که به اسارت دشمن آمده‌اند را به خانه برگردانیم.

    وی خاطرنشان کرد: روشنگری و تبیین در برابر دروغ‌پردازی و تحریف،یکی از مهم‌ترین راهکارها و نیازهای کشور در جنگ ترکیبی دشمنان است، در قالب جهاد تبیین باید دستاوردها و موفقیت‌ها به‌درستی به مردم معرفی شود.

    فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره برخی از دستاوردهای جدید نظامی کشور، بیان کرد: موشک صیاد ۴ باقابلیت هدف‌گیری تا فاصله ۳۰۴ کیلومتری از فناوری‌های نوینی است که تکنولوژی آن شاید در چند کشور معدود وجود داشته باشد.

    موسوی با اشاره به ویژگی‌های موشک صیاد۴، ابراز داشت: این موشک می‌تواند در فاصله بسیار دور اهداف کوچک و رادار گریز را هدف‌گیری و منهدم کند، اوج این فناوری نوین نظامی را فقط متخصصان نظامی جهان می‌توانند بفهمند.

    وی از ماهواره‌بر قائم، به‌عنوان یکی دیگر از دستاوردهای مهم و بزرگ اخیر نظامی کشور یادکرد و ادامه داد: این دستاوردهای بزرگ باید به‌درستی در بین مردم تبیین و معرفی شود.

    فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه دشمن بر روی نقاط ضعف ایران تمرکز کرده است، یادآور شد: تمرکز دشمن بر روی نقاط ضعف به خاطر ترس آنها از پیشرفت‌ها و نقاط قوت ایران است.

    وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ادامه نهضت بعثت، غدیر و عاشوراست، خاطرنشان کرد:هدف و نقطه بعد از انقلاب اسلامی ایران، ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود. 

    فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توطئه‌های دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی، ادامه داد: دشمنان قبل از اینکه انقلاب دوسالگی خود را جشن بگیرد، یک جنگ تمام‌عیار را به جمهوری اسلامی تحمیل کرد.

    موسوی یادآور شد: شهدای گرانقدر اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور در دست بیگانگان بماند و چشم ناپاک را از دامن ایران کوتاه و غیرت و ایستادگی ایرانیان را به رخ جهانیان کشیدند و کاری کردند که بعد از گذشت چهار دهه هیچ کشوری حتی داعیه‌داران ابرقدرتی جرئت و فکر تعرض به میهن اسلامی را نمی‌توانند در سر بپرورانند.

    فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه محدود کردن شهدای گرانقدر در حوزه امنیت ظلم به این افراد است، یادآور شد: شهدا مقدمه سازان ظهور منجی عالم بشریت بوده و با آموزه‌های حسینی(ع) سنگ بنای تمدن نوین اسلامی و ظهور حضرت مهدی(عج) را بنیان نهاده‌اند.

    وی بابیان اینکه خانواده شهدا چراغ و روشنایی ملت ایران هستند، یادآور شد: خانواده شهدا روشنگر ظلمات، تاریکی و ابهامات هستند و هر جا در تشخیص راه با ابهام مواجه شدیم باید به راه، رأی و هدف شهدا نگاه کنیم و به‌سوی آن‌ها برگردیم.

    موسوی با تاکید بر اینکه وصیت‌نامه شهدا همه گره‌ها را باز می‌کند، تصریح کرد: پشتیبانی از ولایت‌فقیه کلیدواژه اصلی تمام وصیت‌های نامه شهداست، امام جامعه و ولی‌فقیه پاسخ درماندگی  و سوالات نسل دیروز، امروز و فرداست.

    فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: ولی‌فقیه، چراغی است که با آن راه گم نمی‌شود و کشتی است که افراد را غرق شدن نجات می‌دهد.

    وی الگوسازی را از پیش‌شرط‌های مهم در ارتقای بعد فرهنگی و اخلاقی جامعه یادکرد و افزود: فرهنگ دفاع مقدس و شهدا کهکشان بیکرانی از الگوهای رفتاری است؛ الگوسازی شهدا و خانواده شهدا باید به یک نهضت فراگیر در برگزاری یادواره شهدا تبدیل شود. 

    رییس سازمان حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در بخشی از این آیین، گفت: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای قم، کنگره ویژه شهدای ارتش در استان قم برگزار شد.

     امیر فولادی بیان کرد: اقتدار امروز جمهوری اسلامی مرهون خون شهدای دفاع مقدس بوده و اقتدا به خون آن‌ها راه برون‌رفت از مشکلات فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی است.

    رییس سازمان حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: دشمنان در تلاش هستند تا با فراموشی یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، فرهنگ نجات‌بخش آن را به حاشیه برانند.

    فولادی یادآور شد: برگزاری کنگره‌های شهدا یک راهکار بسیار کارآمد و مهم برای برجسته کردن و تبیین سیره اخلاقی، عملی و فرهنگی شهدا محسوب می‌شود.

    رییس سازمان حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: هم‌راستا با دومین کنگره ملی شهدای استان قم، شش کنگره شهدای ارتش جمهوری اسلامی در استان قم از ابتدای سال جاری برگزارشده است.

    وی اظهار داشت: اجرای مراسم غبارروبی، سرکشی به خانواده شهدا، نامگذاری معابر و خیابان‌ها به نام شهدای ارتش، ثبت و ضبط تاریخی شفاهی خانواده شهدا، اجرای برنامه‌های فرهنگی در مدارس و تولیدات رسانه‌ای و فرهنگی بخشی از اقدامات ارتش جمهوری اسلامی در قالب برگزاری کنگره‌های شهدا بوده است.

    رییس سازمان حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: هنوز بسیاری از خصوصیات برجسته شهدای گرانقدر دفاع مقدس تبیین نشده اما ما اعتقاد داریم شهدا همانند دوران حیات می‌توانند گره‌های فروبسته را از عموم مردم و جامعه باز کنند.

    گفتنی است حضور پیکر مطهر یکی از شهدای دوران دفاع مقدس در کنار تجلیل از خانواده شهدا، رونمایی از ۳۲ مستند جدید پیرامون شهدای ارتش از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *