×
آخرین اخبار

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم: اجرای ‌پروژه‌های نیمه‌تمام شرکت‌های خارجی را بدون وابستگی برعهده گرفتیم/‌ورود قرارگاه ‌به احداث پتروپالایشگاه‌های ایرانی

  • کد نوشته: 44433
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۳
  • 507 بازدید
  • فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه در پروژه‌های قرارگاه، با تکیه بر توانمندی شرکت‌های داخلی، آن‌ها را به کلی جایگزین شرکت‌های خارجی کردیم گفت: در همه حوزه‌ها توان خوبی در کشور ایجاد شده و اکنون نیازی به خارجی‌ها نیست. سردار سعید محمد ، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اقدامات قرارگاه در زمینه محرومیت‌زدایی […]

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم: اجرای ‌پروژه‌های نیمه‌تمام شرکت‌های خارجی را بدون وابستگی برعهده گرفتیم/‌ورود قرارگاه ‌به احداث پتروپالایشگاه‌های ایرانی

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه در پروژه‌های قرارگاه، با تکیه بر توانمندی شرکت‌های داخلی، آن‌ها را به کلی جایگزین شرکت‌های خارجی کردیم گفت: در همه حوزه‌ها توان خوبی در کشور ایجاد شده و اکنون نیازی به خارجی‌ها نیست.

    سردار سعید محمد ، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اقدامات قرارگاه در زمینه محرومیت‌زدایی در کشور‌ اظهار داشت: قرارگاه در حاشیه ۷۰ کیلومتری پروژه‌های خود، از منابع قرارگاه رقمی را برای توسعه زیرساخت مناطق به ویژه روستاها و برای محرومیتی‌زدایی اختصاص می‌دهد.

    وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم خدمات خوبی در این مناطق برای محرومیتی‌زدایی ارائه می‌کند، افزود: تجهیزات سخت‌افزاری، ماشین آلات مهندسی و نیروهای مهندسی جوان خوبی که در قرارگاه داریم، در حوزه محرومیت‌زدایی در ساخت راه‌های روستایی، درمانگاه، کتابخانه، مدرسه، آبخیزداری و توسعه کشاورزی و… وارد می‌شویم و تلاش می‌کنیم در اطراف پروژه‌ها، روستایی جا نماند و از خدمات بهره‌مند شوند.

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، در ادامه با بیان اینکه در پروژه‌های قرارگاه خاتم، با تکیه بر توانمندی شرکت‌های داخلی، آن‌ها را به کلی جایگزین شرکت‌های خارجی کرده‌ایم گفت: در همه حوزه‌ها توان خوبی در کشور ایجاد شده و اکنون نیازی به خارجی‌ها نیست.

    وی با تاکید بر اینکه تجهیزات «های‌تک» را از شرکت‌های داخلی، شرکت‌های دانش بنیان و یا مهندسی معکوس توسط شرکت‌های داخلی تأمین می‌کنیم، تصریح کرد: با حداقل وابستگی به خارج، پروژه‌ها را در قرارگاه به پیش می‌بریم.

    سردار سعید محمد، در پاسخ به سئوالی برای افزایش عمق داخلی سازی پالایشگاه‌های جدید توسط قرارگاه، احداث و داخلی سازی پتروپالایشگاه ها را یکی از دغدغه‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و خاطر نشان کرد: از یک ماه پیش در این حوزه کارهای عملیاتی را آغاز کردیم و پتروپالایشگاه «مهر خلیج فارس» را در کنار «ستاره خلیج فارس» کلنگ‌زنی کردیم.

    وی با بیان اینکه این پتروپالایشگاه با مالکیت قرارگاه و با تأمین مالی قرارگاه است ادامه داد: این پروژه باید ظرف مدت دو سال به انجام برسد که مواد اولیه صنایع شوینده، نساجی و صنایع پتروشیمی را تأمین می‌کند و از خروج ارز جلوگیری خواهد کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *