×
آخرین اخبار

«فاطمه آذر فرد»؛ ناهی منکر زنجانی تجلیل شد

  • کد نوشته: 12724
  • ۱۳۹۷-۰۵-۲۳
  • 1842 بازدید
  • دیدگاه نیوز / به احتمال زیاد این اواخر خبر منتشره در فضای مجازی درباره بانوی زنجانی و آن چند دختری را که درون اتومبیل کشف حجاب کرده بودند شنیده باشید… بعضی مسائل شاید در ظاهر هیچ ارتباطی به هم نداشته باشند اما در واقعیت ماهیت یکسانی دارند. زمانی عده‌ای هشت سال تمام با تمام وجود […]

    «فاطمه آذر فرد»؛ ناهی منکر زنجانی تجلیل شد

    دیدگاه نیوز / به احتمال زیاد این اواخر خبر منتشره در فضای مجازی درباره بانوی زنجانی و آن چند دختری را که درون اتومبیل کشف حجاب کرده بودند شنیده باشید… بعضی مسائل شاید در ظاهر هیچ ارتباطی به هم نداشته باشند اما در واقعیت ماهیت یکسانی دارند.

    زمانی عده‌ای هشت سال تمام با تمام وجود با تمام دنیا جنگیدند ولی با این حال می‌دانستند که دشمن فقط دشمن آن طرف خاکریز نیست و تیرهای دشمن فقط گلوله‌های سربی که زوزه کشان از آن طرف خاکریز بر قلب و سر رزمندگان سرازیر می‌شوند نیستند تا آنها را به بهشت ببرند… بلکه دشمن تیرهایی هم دارد که می‌تواند عفت را برباید یا چادری را از سر برکند یا صورتی را نقاشی کند و جامعه‌ای را به جای بهشت به قعر دوزخ ببرد…

    شاید آن مردان مجاهد نگران چنین روزهایی بودند که سیاهی چادر عفت را از خون خود رنگین تر می‌دانستند …

    جلوتر بیاییم در همین اواخر بلند همتانی که با عنوان مدافع نه فقط برای حفظ حریم آل‌الله بلکه برای ماندن چادر بر سر ناموس شیعه از همه هستی خود گذشتند و آنسوی مرزها با دشمن مقابله کردند تا مردمان این شهر حسرت هیاهوی گلوله و موشک بر دلشان بماند و البته برخی بتوانند با بی‌حیایی در کوچه پس کوچه‌های این شهر جولان نمک نشناسی بدهند…

    خواهرم بدان که شجاعت و جسارت تو در دفاع از ارزش‌ها در پیچ و خم روزمرگی این شهر چندان تفاوتی با مجاهدت در کارزار رویارویی با دشمن پشت مرزها ندارد… تو نیز نتوانستی بی‌حیایی را تاب بیاوری و از همه مهمتر سکوت نکردی.

    شاید اگر در آن لحظه پشت چراغ قرمز آن تقاطع لحظاتی به اندازه یک سبز شدن چراغ سکوت می‌کردی پس از چند دقیقه همه چیز فراموش می‌شد و مجبور نبودی اهانت‌های این بی‌انصاف‌ها را که بر تو می‌تازند را تحمل کنی که اینان یا جاهل‌اند یا باید ریشه این عناد را در لقمه هایشان پیدا کنند… اما تو ساکت ماندن در چراغ قرمز را به مثابه سرخی آتشی درون جامعه دیدی که فقط با سبزی امر به معروف فرو می‌نشست؛ که همان راه مولایمان است…

    شاید اگر تک تک افراد جامعه شهامت، جسارت و عمل به هنگامی مانند تو داشتند اوضاع جور دیگری بود…

    مطمئنا اگر زمان به عقب برمی‌گشت، باز آن صحنه را تحمل نمی‌کردی و تغییر رفتار نمی‌دادی، بلکه مصمم‌تر و محکم‌تر بودی…

    و این را بدان که سبک مغزان هر اندازه بیشتر نسبت به تو بتازند و سعی در تخریبت داشته باشند باید در حقانیت راهت بیشتر مطمئن شوی به قول شاعر «اگر آبرو می‌گذاری به پایش یقینا یقینا خریدار یاری».

    قبول باشد؛

    محکم باش مانند کوه حتی اگر در این شهر غیر از خدا کسی تکیه گاهت نباشد…

    مراسم تجلیل از «فاطمه آذر فرد» بانوی زنجانی ناهی از منکر، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان زنجان برگزار شد.

    مراسم تجلیل از بانوی زنجانی ناهی از منکر در دفتر نماینده ولی فقیه در استان زنجان و با حضور سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان؛ سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان؛ حجت‌الاسلام علی متین مسؤول نمایندگی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان و جمعی از مسؤولان برگزار شد.

    «فاطمه آذر فرد» چند روز قبل چند دختر را که اقدام به کشف حجاب کرده بودند امر به معروف و نهی از منکر می‌کند که به دنبال پخش فیلم این اتفاق؛ ضد انقلاب خارج نشین اقدام به تخریب وی کرد.

    پخش فیلم اقدام این بانوی شجاع در فضای مجازی همچنین موجب تحسین بسیاری از دوستداران فرایض دینی و متدینین کشورمان شد.

    *اقدام پلیس فتا و نیروی انتظامی در شناسایی عوامل منتشر کننده فیلم قابل تقدیر است

    فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در این مراسم اظهار کرد: خانم «فاطمه آذرفرد» یکی از بانوان زنجانی وقتی از منطقه شهرک کوی قائم می‌آمد؛ به افرادی که کشف حجاب کرده‌ بودند؛ تذکر لسانی می‌دهند که در همین حین این افراد از وی فیلمبرداری کرده و بلافاصله آمدنیوز به این مسئله پرداخته و عکس‌العمل نشان می‌دهد.

    سردار جهانبخش کرمی با اشاره به اقدام خوب نیروهای انتظامی و پلیس فتا در این حوزه بیان کرد: این جلسه نیز به به پاس قدردانی از این خواهر عزیز برگزار شده است.

    فاطمه آذرفرد ناهی از منکر در این جلسه اظهار کرد: شرح واقعه به این شکل است که در آن روز بنده در حد یک اشاره دست به شانه خودم برده و به خانمی که اقدام به برداشتن روسری خود کرده بود؛ فهماندم که روسری از سرش افتاده است.

    وی با اشاره به اینکه تنها جمله بنده به آن دختر جوان این بود که قانون کشور ما این است که شما باید حجاب داشته باشید و اگر خدایی نکرده یک روز این قانون برداشته شد؛ شما می‌توانید روسری را بردارید؛ گفت: در همین زمان بود که این افراد نسبت به چنگ زدن به دست بنده اقدام کرده و مرا تهدید کردند که ترکیب صورتم را با کفش به هم می‌ریزند و مرا کتک می‌زنند و در نهایت نیز فیلم دلخواه خود را در فضای مجازی پخش کردند.

    * تنها راه مقابله با منکرات در ارتباط با عامه مردم تذکر لسانی است

    نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر همه زیاد شنیده‌ایم و واقع قضیه این است که تنها راه مقابله با منکرات در ارتباط با عامه مردم تذکر لسانی است.

    آیت‌الله شیخ علی خاتمی گفت: همین امر مورد تاکید مقام معظم رهبری است و تعبیر ایشان نیز آن بود که اگر به یک نفر که خلافکار است؛ ۱۰۰ نفر تذکر دهند یا متنبه شده یا حداقل رعایت می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه ما اصل تذکر لسانی را که معجزه می‌کند را به نوعی فراموش کرده و در رابطه با آن کوتاهی کرده‌ایم؛ گفت: تنها راه جمع شدن این منکرات آشکار همین تذکرات لسانی است؛ ولی ما این فریضه را تعطیل کرده‌ایم.

    نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه عده‌ای تشکیلات قضایی هستند که برخورد عملی دارند و ما نیز نفرت قلبی و تذکر لسانی داریم؛ که اگر این امر در جامعه فراگیر شود؛ بسیاری از منکرات جمع می‌شود.

    وی با بیان اینکه باید از پیگیری پلیس فتا و نیروهای انتظامی در پیگیری این موضوع تقدیر شود؛ گفت: شما نیز با اعتماد به نفس و با متانت برخورد کردید

    آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه به فرموده پیامبر اکرم (ص) اگر در جامعه‌ای منکر ترک شود؛ اشرار و بدترین‌‌ها بر مردم مسلط می‌شود و دعاها نیز مستجاب نمی‌شود؛ تصریح کرد: جامعه سیاست‌زده ما؛ این فریضه بزرگ را تحت‌الشعاع قرار داده و همه با فرا فکنی مسؤولیت را متوجه دیگری می‌کند؛ در صورتی که همه مقصر این موضوع هستند و امام‌المسلمین نیز تذکر لسانی را وظیفه همه ما قرار داده است.

    نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: در نهایت اما کار بسیار شایسته‌ای انجام شده و دل امام زمان (عج) نیز شاد شده است و امیدوارم ما نیز به خودمان بیاییم و این وظیفه همگانی را در جای خود به درستی انجام دهیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *