×
آخرین اخبار

غوغای پسر خلیل‌شهری در اشتارک آرنا/ درخشش دومین طلا بر سینه رحمان بی‌رحم

  • کد نوشته: 96280
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۷
  • 297 بازدید
  • تهران- خبر روز- «رحمان عموزادخلیلی» آزادکار وزن‌ ۶۵ کیلوگرم کشورمان در مبارزه فینال مقابل نماینده آمریکا به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت. این دومین طلای کشتی ایران در پیکارهای جهانی صربستان بود.

    غوغای پسر خلیل‌شهری در اشتارک آرنا/ درخشش دومین طلا بر سینه رحمان بی‌رحم

    به گزارش دیدگاه نیوز، امروز (یکشنبه) و در چهارمین و آخرین روز از پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان مسابقات رده‌بندی و فینال وزن‌های ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران در سالن اشتارک آرنا شهر بلگراد پایتخت صربستان آغاز شد.

    در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد خلیلی دارنده ۲ طلای جوانان جهان در دور نخست جون سوک یون از کره جنوبی را ۸ بر یک شکست داد و در دور بعد به مصاف اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان رفت و با نتیجه ۶ بر صفر حریف خود را شکست داد. عموزاد در مرحله بعد به مصاف آدیل اوسپانوف از قزاقستان  رفت و با نتیجه ۱۳ بر ۲ به پیروزی رسید.

    نماینده کشورمان در این مرحله  نیمه به مصاف حاجی علی‌اف دارنده نقره و برنز المپیک و ۳ طلای قهرمانی جهان از جمهوری آذربایجان رفت و با یک کشتی جسورانه و رو به جلو حریف نامدار خود را با نتیجه ۹ بر ۲ به پیروزی رسید و به فینال راه یافت.  وی در فینال با جان دیاکومیهالیس از آمریکا کشتی قرار گرفت و با نتیجه ۱۳ بر ۸ به پیروزی رسید و به مدال طلا رسید. این دومین مدال طلای تیم ملی کشتی آزاد ایران در پیکارهای جهانی است.

    آزادکار اهل خلیل‌شهر بهشهر که طلای نوجوانان و ۲ طلای جوانان جهان را در کارنامه دارد در مبارزه با دیاکومیهالیس مبارزه خوب و حساب شده‌ای را به نمایش گذاشت. بعد از گذشت چند ثانیه از آغاز مبارزه حریف آمریکایی با رسیدن به پاهای رحمان و بردن روی پل و در ادامه هر دو نفر در چند مرحله به هم پیچیدند که با چلنج مربیان آمریکایی مواجه شد که امتیاز ۸ بر ۶ به سود حریف آمریکایی در تابلو ثبت شد. در ادمه رحمان دیگر اجازه زیرگیری به حریف خود نداد و در سه دقیقه نخست با یک زیرگیری نتیجه را تساوی کشاند.

    در سه دقیقه دوم، این رحمان بود که اختیارعمل را در دست داشت و با زدن به کتف حریف و غوص کردن در چند مرحله به پاهای حریف آمریکایی رسید و در نهایت این مبارزه با نتیجه ۱۳ بر ۸ به پیروزی پشت سر گذاشت. رحمان بعد از نتایج دور از انتظار در جهانی ۲۰۲۱ نروژ در وزن ۶۱ کیلوگرم به یک وزن بالاتر آمد و مبارزه‌های متفاوتی را از او شاهد بودیم و با کسب مدال طلا درخشش خود را در جهانی امسال کامل کرد.

    لحظاتی قبل رضا اطری در فینال وزن ۶۱ کیلوگرم مغلوب ری هیگوچی از ژاپن شد و به مدال نقره رسید. محمدحسین محمدیان هم تا دقایقی دیگر در مبارزه رده‌بندی وزن ۹۷ کیلوگرم به مصاف حریف خود خواهد رفت.

    پیش از این کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم طلا گرفت و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم نقره گرفتند و یونس امامی و امیرحسین زارع در وزن‌های ۶۵ و ۱۲۵ کیلوگرم صاحب گردن آویز برنز شدند.

    پیروزی رحمان مقابل حریف آمریکایی، دومین پیروزی نمایندگان کشتی آزاد کشورمان برابر آزادکاران آمریکایی بود. شب گذشته کامران قاسم‌پور در فینال جی دن کاکس را شکست داد و به مدال طلا گرفت.

    محمدحسین محمدیان برابر کایل اسنایدر در نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم، یونس امامی برابر کایل دیک، حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور و محمد نخودی برابر جردن باروز ۴ شکست نمایندگان کشورمان برابر آزادکاران آمریکا بود.

    عموزاد: حس خوبی از کسب مدال طلا دارم 

    رحمان عموزاد بعد از کسب مدال طلای وزن ۶۵ کیلوگرم جهان گفت: خدا شکر توانستم در مسابقات فینال مدال طلا را بدست آورم. تمام حریفان در این وزن خوب بودند و حس خوبی دارم از این مدال و توانستم برای هموطنان و مردم کشورم این مدال را کسب کنم.

    وی بیان کرد: تمامی حریفان در این وزن مدعی و قدرتمند هستند. این وزن سخت ترین حریفان را را دارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *