×
آخرین اخبار

عملکرد درخشان پردازنده Ryzen 9 7900X در بنچمارک SiSoftware

  • کد نوشته: 94870
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۴
  • 195 بازدید
  • Ryzen 9 7900X که دومین پردازنده‌ی رده‌بالای سری Ryezn 7000 محسوب می‌شود، در بنچمارک SiSoftware درخشان ظاهر شده و توانسته است Core i9-12900K را شکست دهد.

    عملکرد درخشان پردازنده Ryzen 9 7900X در بنچمارک SiSoftware

    دیدگاه نیوز / مدلی از پردازنده‌های سری AMD Ryzen 7000 که در جایگاهی پایین‌تر از مدل ۷۹۵۰X قرار می‌گیرد اما دست‌کمی از پردازنده‌های پرچم‌دار ندارد، در دیتابیس بنچمارک SiSoftware رؤیت شده است. آن‌طور که به نظر می‌رسد، این پردازنده AMD Ryzen 9 7900X است.

    به گزارش دیدگاه نیوز، پردازنده‌ی Ryzen 9 7900X موفق شده است امتیاز کلی ۲۱۰ را در SiSoftware کسب کند و در جایگاه سوم برترین پردازنده‌های مرکزی این بنچمارک قرار بگیرد.

    پردازنده‌ی ای ام دی در آزمون‌های Dhrystone Int و Dhrystone Long توانسته است به‌ترتیب ۸۸۶ میلیارد دستورالعمل‌درثانیه (GIPS) و ۹۱۸ میلیارد دستورالعمل‌درثانیه را ثبت کند. قدرت بخش Whetstone در فرمت دقت یگانه برابربا ۵۱۶ گیگافلاپس و قدرت بخش Whetstone در فرمت دقت دوگانه برابربا ۴۲۸ گیگافلاپس است. Ryzen 9 7900X در تمامی این بخش‌ها عملکرد بهتری نسبت‌به پردازنده‌ی پرچم‌دار Intel Core i9-12900K دارد.

    مقایسه عملکرد پردازنده های اینتل و AMD در بنچمارک SiSoftware

    AMD به هنگام رونمایی پردازنده‌های سری رایزن ۷۰۰۰ اعلام کرد مدل ۷۹۰۰X مجهز به ۱۲ هسته و ۲۴ ترد است و به فرکانس بوست ۵٫۶ گیگاهرتز دست پیدا می‌کند. این پردازنده ۷۶ مگابایت کش شامل ۶۴ مگابایت L3 و ۱۲ مگابایت L2 دارد و از توان ۱۷۰ وات استفاده می‌کند.

    ۷۹۰۰X همچون سایر پردازنده‌های جدید AMD مبتنی‌بر لیتوگرافی پنج نانومتری است و از هسته‌های Zen 4 بهره می‌گیرد. تیم قرمز این پردازنده را با قیمت ۵۴۹ دلار عرضه می‌کند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *