×
آخرین اخبار

علی رغم وعده های دولت مردمی، پای مدیران پروازی از خوزستان قطع نشد / شرکت های مهم اقتصادی استان در انحصار ابربدهکاران بانکی

  • کد نوشته: 87002
  • ۱۴۰۱-۰۴-۱۰
  • 392 بازدید
  • مشکلات اقتصادی، تورم و تحریم های بازدارنده در این روزها فعالیت شرکت های بزرگ صنعتی در استان خوزستان را با معضلات بسیاری مواجه کرده؛ معضلاتی که با توجه به شرایط خاص این استان تنها به دست مدیران بومی و آشنا به فضای اقتصادی این منطقه قابل پیگیری است. مدیرانی که برآمده از دل همین خاک هستند و با علم به شرایط موجود می توانند از میان این بحران ها، چرخ صنعت را در خوزستان بچرخانند.

    علی رغم وعده های دولت مردمی، پای مدیران پروازی از خوزستان قطع نشد / شرکت های مهم اقتصادی استان در انحصار ابربدهکاران بانکی

    به گزارش دیدگاه نیوز، اگر بخواهیم با نگاهی جامع تر به مسائل کلی استان خوزستان نگاهی بیاندازیم، تصویری رعب انگیز را مشاهده خواهیم کرد که موجبات نگرانی نخبگان بسیاری شده است، استانی که استاندارش در زمان بحران های مهمی همچون، ریزگردها و تنش های آبی پیش رو برای یک ماه به زیارت خانه خدا می رود.

    در میان این غیبت ها اما مردمی می مانند که سالهاست دغدغه اشتغال دارند و دستشان به جایی بند نیست. مجموعه های بزرگ صنعتی فعال در این استان نیز در انحصار مدیران پروازی درآمدند و دست های پشت پرده به دنبال اعزام نیروهای بدون تخصص خود به این استان هستند؛ اخیرا نیز در همین راستا، هیات مدیره شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان اقدام به عزل سعید آتشباری مدیر عامل این مجموعه کرده است، اقدامی که به نظر می‌رسد دلیل آن مربوط به برخی معادلات و دست‌های پشت پرده در برخی مسائل بوده است.

    مدیری که بنا بود این مجموعه را از مشکلات مالی که گریبانگیر آن شده بود، رها کند و در همین زمینه به دنبال برخی تغییرات در نحوه تعاملات و فروش این شرکت پتروشیمی بود اما در اقدامی عجیبت ولی تکراری تنها در مدت زمان کوتاهی از انتصاب وی از سمت خود عزل شد.

    یا در اقدامی دیگر حرف و حدیث های بسیاری در خصوص انتصاب مدیری پروازی برای مجموعه فولاد اکسین خوزستان نیز در محافل رسانه ای استان مطرح شده است، فولاد اکسین که این روزها در تلاش است تا با رقابت سالم خود را وارد بازار فولاد کشور و جهانى کند و تا کنون نیز توانسته قدم هایی بلند در این زمینه بردارد این روزها درگیر حواشی فراوانی شده است.

    بر همین اساس گفته شده در روزهای گذشته محمد ابراهیمی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با معرفی گزینه ای کم تجربه و ناآشنا به بدنه فولاد اکسین خوزستان اصرار عجیبی به انتصاب «صادقیان» در فولاد اکسین خوزستان دارد.

    اما این موضوع از آنجا حساس تر می شود که تنها با یک بررسی ساده در خصوص اسناد تاسیس شرکت سهامی خاص گروه صنعتی دانیال استیل، محمد ابراهیمی از شرکای تجاری دانیال زاده ابرمفسد اقتصادی کشور است که علیرغم داشتن پرونده های متعدد مفتوح در سازمان بازرسی کل کشور و سایر دستگاههای نظارتی، به صورت غیرقانونی و تحت عنوان رییس هیات مدیره، بیش از ۴ ماه است سرپرستی این هلدینگ بزرگ را بر عهده دارد.

    ابربدهکارانی که این روزها نقش پر رنگی در عزل و نصب های رخ داده در استان خوزستان بازی می کنند و به دنبال انتصاب مدیران ناآشنا و پروازی برای این استان هستند.

    در پایان باید گفت با توجه به تاکید رییس جمهور مبنی بر عدم استفاده از مدیران پروازی و غیربومی در شرکت های صنعتی و مهم استان خوزستان انتظارمی رود نسبت به ورود افراد غیربومی در شرکت های خوزستان واکنش نشان داده شود و از نفرات متخصص و بومی و انقلابی استفاده نمایند.

    از سوی دیگر از نمایندگان استان انتظار می رود تا به این جریانات ورود کنند و نگذارند تا مدیران لایق و توانمند این استان از چرخه اقتصاد کشور خارج شده و مدیران نامرتبط و ناآشنا به حوزه های مهم همچون، فولاد، نفت و پتروشیمی این استان ورود کنند و در اصل نگذارند تا استان خوزستان تبدیل به ایستگاهی موقت برای حضور کوتاه مدت مدیران پروازی از سایر استان ها شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *