×
آخرین اخبار

علیرضا ورناصری نماینده حوزه انتخابیه مسجدسلیمان: اندیکا تنها شهری است که بانک در مرکز شهر ندارد

  • کد نوشته: 45761
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۷
  • 557 بازدید
  • نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس گفت: اندیکا تنها شهری است که بانک در مرکز شهر ندارد و مردم برای پرداخت قبوض و مسائل مالی باید به مسجدسلیمان مراجعه کنند.
    علیرضا ورناصری نماینده حوزه انتخابیه مسجدسلیمان: اندیکا تنها شهری است که بانک در مرکز شهر ندارد

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مسجدسلیمان، علیرضا ورناصری در نشست مسئولان امور مالیاتی کشور، اظهار کرد: در حوزه‌ای که خدمتگزار مردم هستیم از چهار هزار روستای استان خوزستان، یک هزار و ۲۶۵ روستا در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل است؛ در مجموع هشت شهر با چهار شهرستان و جمعیت ثابت ۳۰۰ هزار نفر و در حدود هفت ماه از سال میزبان حدود ۳۴۰ هزار خانواده عشایری از هفت استان هستیم.

    وی افزود: شاخص‌های توسعه همه بخش‌ها در حوزه انتخابیه به دلایل مختلف جزو پایین‌ترین‌ها در سطح کشور است؛ از نظر توسعه وضعیت شرایط خوبی نداریم و در بخش‌های مختلف از جمله آموزش، درمان، اقتصاد، معیشت و راه مشکلات بسیاری داریم.

    ورناصری بیان کرد: بیش از سه میلیارد بشکه نفت از مسجدسلیمان استحصال و به اقتصاد کشور تزریق شده که باعث افتخار است؛ این منطقه بیش از ۱۱۰ سال است که در اقتصاد کشور نقش آفرینی داشته است.

    وی با تأکید بر اینکه نباید فراموش کرد که این شهر صاحب‌خانه‌ای به اسم مردم دارد که وضعیت خوبی ندارند، در ادامه گفت: زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که چنین شاخص‌هایی داشته باشیم؛ بازخورد ندیدن‌ها باعث شد که شاخص خودکشی جزو جایگاه‌های اول کشور باشد، در شاخص بیکاری نیز ۴۳.۷ درصد بیکاری اصلاً آمار خوبی نیست.

    ورناصری با اشاره به اینکه امروز وظیفه داریم که به داد مردم برسیم، افزود: اینجا پرآب‌ترین نقطه در کشور است ولی متأسفانه نفت و سایر استعدادها و ظرفیت‌های منطقه به چشم هیچ برنامه‌ریزی در این ۴۰ سال نیامده است.

    وی تصریح کرد: اندیکا تنها شهری است که بانک در مرکز شهر ندارد و مردم برای پرداخت قبوض و مسائل مالی از مرکز شهر باید به مسجدسلیمان مراجعه کنند؛ همچنین اداره مالیاتی هفتکل حدود ۶۵ سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد و انتظار ارتقای آن را داریم؛ در لالی نیز در یک ساختمان استیجاری استقرار پیدا کرده است.

    ورناصری با اشاره به اینکه حداقل دست آورد این سفر ارتقای یک جایگاه ادارات امور مالیاتی مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا است، افزود: مدرسه‌ای در مسجدسلیمان داریم که بیش از ۹۲ سال از عمر آن می‌گذرد و هنوز هم میزبان دانش آموزان است؛ نوسازی نیز دستش خالی است ولی ای کاش بانک‌ها برای کمک به حل مسائل خاص این منطقه همکاری بیشتری را در این زمینه داشته باشند.

    وی با اشاره به وجود یک پتروشیمی در آستانه افتتاح و راه‌اندازی و یک کارخانه آلومینیوم به عنوان ظرفیت‌های شهر مسجدسلیمان، گفت: حوزه انتخابیه ما در زمینه کشاورزی، دامپروری و شیلات منطقه ویژگی منحصر به فردی دارد ولی به دلیل بی حمایتی همین‌طور بکر مانده است.

    ورناصری بیان کرد: هشت شهرداری در حوزه انتخابیه داریم؛ به طور مثال شهرداری اندیکا که حدود ۲۱ ماه کارگران آنها حقوق نگرفته و شرمنده خانواده‌های خود هستند، اداره کل امور مالیاتی استان همکاری‌های خوبی را در این راستا داشته است ولی به دنبال حمایت ویژه سازمان امور مالیاتی کشور هستیم؛ همچنین در بحث ارزش افزوده نیز منطقه ضعیفی داریم و انتظار می‌رود که مسئولان ذی‌ربط به این موضوع نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *