×
آخرین اخبار

یافته های جدید بیماری کرونا
علامت جدید امیکرون که در شب ظاهر می‌شود

  • کد نوشته: 87617
  • ۱۴۰۱-۰۴-۲۱
  • 441 بازدید
  • متخصصان "کالج ترینیتی" هشدار داده اند که ممکن است زیرسویه جدید اٌمیکرون علائم مختلفی از جمله علامتی که در شب ظاهر می شود، ایجاد کند.
    علامت جدید امیکرون که در شب ظاهر می‌شود

    به گزارش دیدگاه نیوز، زیر سویه BA.۵ اٌمیکرون، گونه ای فرعی و مسری‌تر از این سویه است که باعث ایجاد نگرانی شده زیرا می تواند موج جدیدی از شیوع کروناویروس را در سطح جهان ایجاد کند. با این حال متخصصان بر این نکته مهم تاکید کردند که اگر افراد در برابر کووید۱۹ واکسینه شده و دٌزهای یادآور واکسن را نیز دریافت کرده باشند به نوع شدید عفونت مبتلا نمی‌شوند.

    همچنین یکی از متخصصان اظهار کرده که این زیرسویه می تواند علامت جدیدی نیز در افراد مبتلا به آن ایجاد کند.

    پروفسور “لوک اونیل” از کالج ترینیتی در این باره گفت: علامت جدیدی که زیرسویه BA.۵ ایجاد می کند، تعریق شبانه است.

    زیرسویه BA.۵ به همراه زیرسویه BA.۴ باعث افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ در تعدادی از کشورها از جمله در سراسر اروپا و استرالیا شده است.

    همچنین زیرسویه BA.۵ به گونه غالب کروناویروس در ایالات متحده نیز تبدیل شده است.

    پروفسور اونیل همچنین درباره زیرسویه BA.۵ گفت: این بیماری کمی متفاوت است زیرا ویروس تغییر کرده است. وی همچنین افزود: مصونیتی نیز نسبت به این زیرسویه در بدن افراد وجود دارد و در عین حال تعریق شبانه از علائم آن است.

    این متخصص همچنین اظهار کرد که اگر افراد در برابر کووید۱۹ واکسینه شده و دٌزهای یادآور واکسن را نیز دریافت کرده باشند، ابتلا به این زیرسویه نمی تواند چندان نگران کننده باشد.

    زیرسویه BA.۵ کروناویروس یک ماه پس از شناسایی زیرسویه BA.۴ در آفریقای جنوبی در ماه فوریه سال جاری میلادی (۲۰۲۲) شناسایی شد.

    این دو زیرسویه از زمان شناسایی به سرعت در جهان گسترش یافته اند به طوری که طبق برآوردهای جدید، موارد ابتلا به کووید۱۹ ناشی از این دو زیرسویه در انگلیس نزدیک به ۲۰ درصد افزایش یافته است.

    منبع: ایندیپندنت

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *