×
آخرین اخبار

عزم دولت برای هدایت منابع بانکی به اشتغالزایی

  • کد نوشته: 90443
  • ۱۴۰۱-۰۵-۲۵
  • 239 بازدید
  • استاندار آذربایجان شرقی گفت: دولت سیزدهم برای هدایت منابع بانکی به سمت اشتغال و کارآفرینی عزم جدی دارد.
    عزم دولت برای هدایت منابع بانکی به اشتغالزایی

    به گزارش دیدگاه نیوز ، عابدین خرّم در همایش یاوران اشتغال کمیته امداد آذربایجان شرقی تصریح کرد: دولت در صدد حذف بخشنامه‌ها و ضمانت‌های دست‌وپاگیر در سیستم بانکی است و بانک‌ها نیز باید در مسیر تقویت تولید و اشتغال، فرآیندهای فرسایشی خود را حذف کنند.

    وی با تأکید بر اهتمام بانک‌ها در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به قشر نیازمند، افزود: با توجه به نظارت موثر کمیته امداد بر روند اشتغال قشر محروم و هزینه‌کرد تسهیلات اشتغال مددجویان، باید در راستای توانمندسازی و اشتغال‌زایی قشر مستضعف سهل‌گیری شود.

    وی خاطرنشان کرد: قرار دادن قشر محروم در مسیر توانمندسازی و خودکفایی و اشتغال‌زایی، ماموریت بسیار مهمی است و این خدمت الهی باید به صورت روان و آسان در اختیار قشر محروم قرار گیرد.

    خرّم با بیان اینکه جوانان و نوجوانان باید از بدو آموزش، در مسیر اشتغال و کارآموزی قرار گیرند، افزود: یکی از وظایف سیستم آموزشی تامین نیاز کارآفرینی و اشتغال جوانان و تبدیل کردن فرهنگ کار و تلاش به ارزش اجتماعی است.

    استاندار آذربایجان شرقی همچنین از خدمات کمیته امداد به محرومان و مستضعفان قدردانی کرد و گفت: رسالت و ماموریت کمیته امداد، مقدس و الهی است و رفع و رجوع امور مستضعفان دارای ثواب گران‌سنگی است.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی هم از جذب ۱۸۵ میلیارد تومان تسهیلات و ایجاد ۱۹ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: امسال نیز برای ۳۰ هزار شغل برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تسهیلات آن از طریق صندوق ولایت و تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ تامین می‌شود.

    غلامعلی ملامهدی اضافه کرد: در ۴ ماهه نخست امسال ۵۶۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت در استان ایجاد شده است.

    وی خاطرنشان کرد: نظارت پس از اعطای تسهیلات، کارویژه کمیته امداد است و طرح‌های اشتغال‌زایی به صورت یک‌ماهه، دوماهه و سه ماهه تحت رصد و نظارت قرار می‌گیرند.

    در پایان این مراسم از فعالان همکار با کمیته امداد استان در زمینه اشتغال تجلیل شد./صدا و سیما

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *