×
آخرین اخبار

طرح کالابرگ الکترونیکی اختیاری است؛ یارانه نقدی حذف نمی‌شود

  • کد نوشته: 120058
  • ۱۴۰۱-۱۲-۱۶
  • 45 بازدید
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی کاملا اختیاری است و یارانه نقدی حذف نمی‌شود.

    طرح کالابرگ الکترونیکی اختیاری است؛ یارانه نقدی حذف نمی‌شود

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، ستاد استانی کالابرگ الکترونیکی استان تهران با حضور محمد علی‌مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران و سایر اعضای کارگروه برگزار شد.

    علی‌مهری در این جلسه با اشاره به مزایای این طرح اظهار داشت: اینکه در طرح کالابرگ الکترونیکی، شهروندان می‌توانند از اعتبار ماه بعدی یارانه خود استفاده کنند مزیت خوبی است.

    وی با اشاره به وضعیت طرح کالابرگ الکترونیکی تاکید کرد: این طرح کاملا اختیاری است و یارانه نقدی حذف نمی‌شود.

    وی افزود: هم اکنون ۱۶۷۵ فروشگاه با بیش از ۵۱۶۷ پایانه به سامانه کالابرگ الکترونیک متصل شده اند که این آمار به صورت روزانه در حال افزایش است.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران ضمن تاکید بر لزوم ارائه مشوق به فروشندگان و مصرف کنندگان شرکتت کننده در این طرح افزود: دستگاه‌ها حسب وظایف خود برای اجرای این طرح همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند تا شهروندان به بهترین وجه ممکن از این طرح بهره‌مند شوند.

    گفتنی است امروز و بر طبق اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیک به‌صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، هم‌اکنون اجرای این طرح به صورت ملی و در سراسر کشور آغاز شد.

    در این طرح اعتبار کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند. در صورت استفاده از این مزیت و خرید کالا از محل اعتبار یارانه، به‌میزان اعتبار استفاده‌شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به‌صورت نقدی، در موعد مقرر واریز یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

    خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند جهت مشاهده‌ میزان اعتبار، لیست کالاها و فروشگاه‌های مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کرده و یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه نمایند.

    در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، افق کوروش، دیلی مارکت، جانبو و برخی فروشگاه‌های خُرد که مجهز به بارکدخوان شده‌اند، به این سامانه متصل و پذیرای هموطنان عزیز در سراسر کشور هستند.

    سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز بنا به‌درخواست خود می‌توانند به این سامانه متصل شوند؛ همچنین فروشگاه‌های خُرد جهت اتصال به طرح ملّی کالابرگ الکترونیک می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir و نصب برنامه کاربردی «شما» در قسمت پنل فروشنده اطلاعات و موقعیت جغرافیایی خود را ثبت کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *