×
آخرین اخبار

معاون سوادآموزی آذربایجان شرقی:
طرح پیوند سواد و زندگی در چهار شهرستان آذربایجان شرقی در حال اجراست

  • کد نوشته: 64377
  • ۱۴۰۰-۰۴-۰۱
  • 226 بازدید
  • معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: طرح پیوند سواد و زندگی با هدف پیوند سواد با مهارت ، در چهار مرکز یادگیری محلی آذربایجان شرقی در حال اجراست.
    طرح پیوند سواد و زندگی در چهار شهرستان آذربایجان شرقی در حال اجراست

    به گزارش دیدگاه نیوز ، اسفندیار صادقی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح پیوند سواد و زندگی در آذربایجان شرقی اظهار کرد: در راستای سند تحول بنیادین از ابتدای امسال طرح پیوند سواد و زندگی بعنوان بسته تحولی در حال اجراست.

    وی تصریح کرد: در قالب این طرح ضمن آموزش سواد تلاش می‌شود تا افراد کم سواد و بیسواد در حوزه مهارت‌های زندگی، حرفه‌ای و شغلی توانمند شوند.

    معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: در قالب این طرح تلاش می‌شود تا سوادآموزان با آموزش و مهارت‌ آموزی که در رشته‌های مختلف می‌بینند در قالب تعاونی‌های کوچک نسبت به تولید و فروش محصولات خود به عنوان مشاغل خرد و زود بازده اقدام کرده و کسب درآمد کنند.

    صادقی افزود:‌ در کشور این طرح در ۱۲۰ مرکز یادگیری محلی در حال انجام است که سهم استان آذربایجان شرقی چهار مرکز است که مراکز یادگیری محلی ناحیه پنج تبریز ، ملکان ، اهر و شبستر مجری این طرح می باشند.

    وی با اشاره اینکه ارگان های مختلف از جمله اداره کل فنی و حرفه ای استان برای اجرای این طرح همکاری می‌کنند افزود : دستگاه های مشارکت کننده در پیشبرد اهداف سوادآموزی استان بسیار موثر بوده و در پی گسترش این ارتباط هستیم.

    صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با انتخاب چهار مرکز فعالیت‌ها در این حوزه شروع شده و انتظار می‌رود با کسب نتیجه مطلوب در دیگه نواحی و مناطق نیز این طرح اجرا گردد.

    وی در خصوص گواهی پایان دوره مهارت گفت : ضمن ارائه گواهی پایان دوره تحصیلی به سوادآموزان ، با توافق صورت گرفته با اداره کل فنی و حرفه ای استان ، در صورتی که سوادآموزان در آزمون پایان دوره فنی و حرفه ای نمره لازم را کسب کنند گواهی مهارت دریافت نموده و از مزایای آن از جمله تسهیلات برخورد شوند.

    معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: آموزش مهارت در مراکز یادگیری مختلف استان با نیاز سنجی صورت گرفته و تلاش شده است بر اساس نیاز های منطقه ، سوادآموزان توانمند گردند

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *