×
آخرین اخبار

طرح مسکن تدریجی شروع شد؟ / روش خانه‌دار شدن با طرح جدید

  • کد نوشته: 100720
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۶
  • 296 بازدید
  • معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در ۱۲ شهر جدید زمین ویلایی برای ساخت مسکن به مردم واگذار می‌شود.

    طرح مسکن تدریجی شروع شد؟ / روش خانه‌دار شدن با طرح جدید

    به گزارش دیدگاه نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای برنامه مسکن تدریجی برای دهک‌های هدف جامعه خبر داد.

    به نقل از تسنیم ،‌ علیرضا جعفری در حاشیه امضای تفاهمنامه با شرکت سرمایه‌گذاری مسکن با بیان این‌‌که یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای توسعه شهرها و ایجاد جذابیت در شهرهای جدید کشور استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی است، اظهار کرد: از سوی دیگر با هم‌افزایی توان دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی می‌توانیم سرعت اجرای پروژه‌های محرک توسعه شهرها را تسریع کنیم.

    وی ادامه داد: در این راستا مجموعه بانک مسکن به‌عنوان بازوی کمکی نقش بسیار مهمی در تامین منابع مالی اجرای پروژه‌ها داشته و در طرح نهضت ملی مسکن پیشران است. شرکت عمران شهرهای جدید و مجموعه بانک مسکن تعامل بسیار خوبی با هم برای تحقق وعده ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی دارند.

    وی با اشاره به این‌که شرکت سرمایه‌گذاری مسکن به‌عنوان یکی از زیرمجموعه بانک مسکن برای توسعه کشور وارد میدان شده است، افزود: یکی از اولویت‌های ما ارتقا سطح کیفی پروژه‌های مسکونی، خدماتی، رفاهی و… در کشور است که در این راستا شرکت سرمایه‌گذاری مسکن به‌عنوان بازوی وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های خوبی را آغاز کرده است.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران استفاده از فناوری‌های نوین ساخت و ساز مسکن را یکی از ویژگی‌های این مجموعه عنوان کرد و با بیان “سرعت اجرای پروژه‌ها قابل قبول است”، اضافه کرد: این وضعیت شرکت عمران شهرهای جدید را تشویق کرده تا در سایر پروژه‌‌های مشارکتی از توان شرکت سرمایه‌گذاری مسکن استفاده کنیم.

    جعفری از معرفی پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید کشور خبر داد و گفت: خیلی به مردم بدهکاریم و با ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خدمات زیربنایی و روبنایی، کم‌کاری دولت قبل را جبران خواهیم کرد.

    تکلیف وزارت راه برای ساخت مسکن حمایتی

    وی در ادامه با اشاره به تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن حمایتی، تصریح کرد: ما صرفا به‌دنبال تولید مسکن نیستیم، باید همزمان شهرسازی را نیز پیش ببریم و در کنار ساخت و سازها به مسائل اجتماعی، فرهنگی،‌ آموزشی، بهداشتی و … توجه شود.

    وی از معرفی بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید خبر داد و با اعلام این‌که حضور شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در شهر حدید بهارستان قطعی شده است، اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری در زمان حاضر در شهرهای جدید اندیشه، پردیس و عالیشهر (در استان بوشهر) فعال است.

    وی همچنین با یادآوری این‌که پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید روی زمین‌هایی بارگذاری شود که قیمت ساخت در آنها یک سوم قیمت اراضی باشد،‌ بیان کرد: ساخت مسکن با تراکم پایین و به‌صورت ویلایی یک طبقه در شهرهایی که زمین داریم برنامه‌ اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است. به‌عبارت دیگر با برنامه‌ریزی صورت گرفته “مسکن تدریجی” در این اراضی ساخته خواهد شد. در این راستا تاکنون برای ۱۲ شهر از جمله بینالود، ایوانکی، عالیشهر، رامین، شیرین‌شهر، علوی، تیس، رامشار، مجلسی و امیرکبیر زمین ویلایی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در گام اول این برنامه، متقاضی که توان اقتصادی نسبی دارد می‌تواند واحد ۶۰ متری بسازد و به مرور زمان آن را به مثلا به ۸۰ متر، ۱۰۰ و بیشتر توسعه دهد.

    وی از مدیریت زنجیره تامین مصالح ساختمانی برای کاهش قیمت تمام شده خبر داد و افزود: در بحث فروش متری مسکن،‌پروژه‌های مشارکتی تعریف شده تا توان تدریجی برای خانه‌دار شدن مردم فراهم شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.