×
آخرین اخبار

طرح آبرسانی به مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان خوزستان به بهره برداری رسید

  • کد نوشته: 100589
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۵
  • 176 بازدید
  • اهواز- خبر روز – کانال‌های آبرسان گام دوم مجتمع بزرگ پرورش ماهیان گرمابی آزادگان شهرستان کارون در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

    طرح  آبرسانی به مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان خوزستان به بهره برداری رسید

    به گزارش روز دوشنبه دیدگاه نیوز به نقل از روابط عمومی شیلات خوزستان در آیین بهره برداری از هشت کیلومترکانال‌های آبرسان فرعی گام دوم مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان مدیر کل شیلات خوزستان گفت: سال ۱۴۰۳ گام دوم مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان کارون تکمیل و به بهره برداری می‌‎رسد.

    فتح‌الله ابوعلی افزود: گام نخست این طرح در دهه ۸۰ به بهره‌برداری رسید و گام دوم نیز در اوایل دهه ۹۰ با واگذاری زمین شروع شده ولی به دلیل برخی مشکلات تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

    وی بیان کرد: درچند سال گذشته با حمایت مسئولان استانی به ویژه استاندار ، معاونت اموراقتصادی استانداری خوزستان و مجتبی یوسفی از نمایندگان حوزه انتخابیه با تامین اعتبارات و تسهیلات عمرانی روند کار به سمت اجرایی و عملیاتی شدن این طرح پیش رفته است‌.

    ابوعلی میزان تولیدات ماهیان گرمابی در گام دوم این مجتمع را ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن در سال اعلام کرد و اظهار داشت:زیرساخت‌های این مجتمع ظرف  سال آینده تکمیل و برای پنج هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

    مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: ۲ کانال فرعی آبرسان این طرح که جزو زیرساخت ها محسوب می شوند و با هزینه پرورش دهندگان و سرمایه گذاران احداث شده است.

    وی با اشاره به مدت زمان تکمیل مزارع مجتمع پرورش ماهی گفت: با حمایت بنیاد برکت تسهیلات لازم برای احداث مزارع تامین شده و سال ۱۴۰۳ گام دوم مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان کارون تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

    مجتمع پرورش ماهی آزادگان در ۱۰کیلومتری جنوب شهرستان کارون سالانه حدود ۳۰هزار تُن ماهیان گرمابی تولید می‌کند.

    استان خوزستان با تولید سالانه حدود ۸۰هزار تن ، بزرگترین تولیدکننده ماهیان گرمابی کشور است که بخش مهمی ازآن به عراق صادر می‌شود.

    خوزستان به دلیل وجود آبهای سطحی و چشمه‌ها، ظرفیت زیادی برای تولید ماهیان گرمابی و سردابی دارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.