×
آخرین اخبار

طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی در اصفهان و خراسان رضوی افتتاح شد

  • کد نوشته: 28200
  • ۱۳۹۹-۰۳-۲۳
  • 420 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز پنجشنبه چند طرح بزرگ صنعتی و معدنی در استان‌های اصفهان و خراسان رضوی را با سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، به طور همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد. فاز اول واحد تولید کنسانتره سنگ آهن صنایع معدنی […]

    طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی در اصفهان و خراسان رضوی افتتاح شد

    به گزارش دیدگاه نیوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز پنجشنبه چند طرح بزرگ صنعتی و معدنی در استان‌های اصفهان و خراسان رضوی را با سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، به طور همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

    فاز اول واحد تولید کنسانتره سنگ آهن صنایع معدنی فولاد سنگان با ظرفیت تولید ۵ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و واحد تولید گندله آهن شرکت توسعه فراگیر سناباد با ظرفیت تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن گندله آهن در استان خراسان رضوی و طرح‌های جدید گروه صنعتی انتخاب شامل طرح بزرگ “افزایش ظرفیت تولید یخچال فریزر” با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار دستگاه و طرح “بومی سازی اجزا و قطعات لوازم خانگی” در استان اصفهان، در این مراسم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

    در مجموع با بهره برداری از این طرح‌های صنعتی و معدنی که با سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تکمیل شده اند، برای یک هزار و ۲۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

    فاز اول واحد تولید کنسانتره سنگ آهن صنایع معدنی فولاد سنگان واقع در شهرستان خواف استان خراسان رضوی با ظرفیت تولید ۵ میلیون تن “کنسانتره آهن” با سرمایه‌گذاری ۲۹۰۰ میلیارد تومانی شرکت فولاد مبارکه برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

    همچنین واحد تولید گندله آهن شرکت توسعه فراگیر سناباد نیز با ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن “گندله آهن” و با سرمایه گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان زمینه اشتغالزایی مستقیم ۲۰۰ نفر را فراهم آورده و در شهرستان خواف خراسان رضوی توسط شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی تکمیل و آماده بهره برداری شده است.

    طرح بزرگ “افزایش ظرفیت تولید یخچال فریزر” با ظرفیت ۳۰۰ هزار دستگاه و سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومانی با اشتغال زایی ۱۰۰ نفر و طرح “بومی سازی اجزا و قطعات لوازم خانگی” با ظرفیت دو میلیون عدد و سرمایه گذاری ۴۶ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۱۷۰ نفر توسط گروه صنعتی انتخاب در شهرستان مورچه خورت اصفهان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

    همچنین در حاشیه افتتاح این دو طرح در گروه صنعتی انتخاب، پروژه‌های توسعه‌ای دیگری نظیر هوشمندسازی فرآیندهای تولید، تولید آمیزه‌های پلیمری، تولید قطعات پلاستیکی لوازم خانگی و راه اندازی خطوط تولید انواع اواپراتور و قطعات سیکل تبرید نیز به بهره‌برداری رسید.

    بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۲۰۰ طرح بزرگ و منتخب (پیشران) در سراسر کشور با اشتغال ۴۱ هزار نفر و سرمایه گذاری ۱۶۹ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ در قالب “پویش ملی تولید، تداوم امید” تکمیل و افتتاح خواهند شد.

    همچنین بر این اساس هم اکنون حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در کشور وجود دارد و اقدامات لازم جهت تکمیل و بهره برداری آن‌ها در حال انجام است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.