×
آخرین اخبار

طالبان: ۲۶ تانکر حامل سوخت بی‌کیفیت را به ایران بازگردانیم

  • کد نوشته: 113139
  • ۱۴۰۱-۱۰-۱۳
  • 135 بازدید
  • طالبان روز دوشنبه اعلام کرد که ۲۶ تانکر حامل سوخت بی‌کیفیت را که از ایران وارد افغانستان شده بودند، دوباره به این کشور بازگردانده است.

    طالبان: ۲۶ تانکر حامل سوخت بی‌کیفیت را به ایران بازگردانیم

    امارت اسلامی با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد که این تانکر‌ها حامل سوخت گازوئیل بودند و پس از بررسی کیفی محموله آنها، از دریافت مجوز اداره ملی استاندارد افغانستان محروم و از ولایت نیمروز به ایران باز گردانده شدند.

    این اقدام پس از آن صورت گرفت که نتیجه تست‌های آزمایشگاهی انجام شده روی نمونه‌هایی از محموله سوخت یاد شده، غیراستاندارد بودن آن را تایید کرد.

    به نوشته رسانه‌های محلی افغانستان، این نخستین بار نیست که تانکرهایی حامل سوخت‌های «بی‌کیفیت» از سوی ایران به این کشور روانه و به دلیل مشابه بازگردانده می‌شوند.

    اداره ملی استاندارد افغانستان نیز به تازگی تلاش‌ها برای جلوگیری از واردات سوخت با کیفیت پایین به این کشور را افزایش داده است.

    این نهاد ناظر بر کیفیت کالا و خدمات در افغانستان در همین راستا از تاجران سوخت خواسته است تا بدون اطمینان از حداقل استانداردهای بنزین و گازوئیل، نسبت به واردات آن به افغانستان اقدام نکنند زیرا در غیر این صورت با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

    با این حال به گزارش خبرگزاری‌های محلی، شماری از بازرگانان اغلب با پرداخت رشوه به گمرک و نیز به کارشناسان اداره ملی استاندارد، موفق می‌شوند سوخت و گاز مایع بی‌کیفیت را به افغانستان وارد کنند.

    ایران از جمله بزرگترین صادرکنندگان کالا به افغانستان است و سوخت و مواد نفتی بخشی از این صادرات به حساب می‌آید به نحوی که هر سال هزاران تانکر حامل محصولات نفتی از ایران وارد افغانستان می‌شود.

    خبرگزاری صدای افغان در گزارشی ضمن پوشش این خبر یادآور شده که مقامات امارت اسلامی برای کاهش وابستگی، به دنبال تولید نفت در داخل کشور هستند.

    بنا به این گزارش، در همین راستا کار استخراج نفت و گاز از معدنی موسوم به «قاشقری» واقع در ولایت سرپل که گفته می‌شود ظرفیت استخراج ۷۸ میلیون بشکه نفت را دارد، از حدود سه ماه پیش آغاز شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *