×
آخرین اخبار

ضرغامی: در بودجه سال آینده ۸ هزار میلیاردتومان برای تملک‌ خانه‌های میراثی پیشنهاد دادیم

  • کد نوشته: 105768
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۳
  • 115 بازدید
  • تهران- خبر روز- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برای تملک خانه‌های میراثی، ۸ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۲ پیشنهاد داده‌ایم تا تکلیف مردمی که خانه‌هایشان در حریم واقع شده است، روشن شود.

    ضرغامی: در بودجه سال آینده ۸ هزار میلیاردتومان برای تملک‌ خانه‌های میراثی پیشنهاد دادیم

    به‌ گزارش دیدگاه نیوز از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سیدعزت‌الله ضرغامی روز دوشنبه – ۲۳ آبان‌ماه ۱۴۰۱- در نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان فارس، این استان را ایران کوچک دانست و افزود: استان فارس در تمامی بخش‌ها، ایران را نمایندگی می‌کند.

    «میراث‌فرهنگی دارای ظرفیت وحدت و هم‌گرایی است. کسانی که برای معماری باستانی، اسلامی و معاصر دو قطبی ایجاد کرده‌اند مردم را در مقابل یکدیگر قرار داده‌اند. در صورتی که با نگاه درست می‌توان این نگاه را در یک راستا هدایت کرد»

    وی با بیان اینکه هیچ راهی جز گفت‌وگو و انتقال اطلاعات وجود ندارد، بیان کرد: همه باید گفت‌وگو و اظهار نظر کنند و هر چه بیشتر این نگاه ایجاد شود به نفع کشور است.

    وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی‌ با اشاره به نشست پرسش وپاسخ در دانشگاه شریف تصریح کرد: ما باید بدانیم حرف‌های دانشجویان و نسل جدید دهه هشتادی چیست؟ تمامی مسائل مطرح شده در آن نشست برای روسای سه قوه ارسال شده و مطالبات دانشجویان از طریق دستگاه‌های امنیتی و فرهنگی پیگیری می‌کنیم.

    استان فارس برای سرمایه‌گذاران جذاب است

    ضرغامی استان فارس را برای سرمایه‌گذاران جذاب دانست و افزود: با چند سرمایه‌گذار قطری که اولویت‌شان سرمایه‌گذاری در استان فارس بود، جلسه داشتم.

    وی با تاکید بر نقش وزارتخانه در ایجاد جاذبه برای سرمایه‌گذاران بیان کرد: در حوزه تملک خانه‌های میراثی، ۸ هزار میلیارد تومانی در بودجه ۱۴۰۲ پیشنهاد داده‌ایم تا تکلیف مردمی که خانه‌هایشان در حریم واقع شده است، روشن شود.

    وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی‌ با اشاره به تفویض اختیار ۲۶ مسئولیت به استان‌ها گفت: این تفویض اختیارها برای این انجام شد تا این سیستم پوسیده، به یک ‌امضای طلایی وابسته نباشد. تنها وظیفه ما نظارت است و تمامی امور باید جزو وظیفه استان باشد. 

    ضرغامی با تاکید بر اینکه باید کار سرمایه‌گذاران از سوی نمایندگان استانی با دلسوزی پیگیری شود، خاطرنشان کرد: در حوزه تبصره ۱۸ بهترین عملکرد را در کشور داشته‌ایم و هر میزان که برای تسهیلات درخواست وجود داشته باشد، اعطا می‌شود.

    وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه پرونده‌ها در شورای برنامه‌ریزی برخی استان‌ها معطل می‌ماند، ابراز امیدواری کرد که در استان فارس چنین مشکلی وجود نداشته باشد.

    وی  به امضای تفاهم‌نامه با ۱۱ دستگاه اشاره کرد و افزود: تقاطع‌هایی که با دستگاه‌ها داریم را احصا کرده‌ایم و با همه ‌دستگاه‌ها تعیین تکلیف کرده‌ایم. من در سفرهای استانی هماهنگی‌های بین دستگاهی را پیگیری می‌کنم. 

    طرح هیات امنایی شدن آثار ثبت جهانی از دستور کار خارج شد

    ضرغامی با اشاره به انتخاب استان فارس به‌عنوان الگویی برای کل کشور تصریح کرد: این استان باید مستقل از کشور دیده شود و با رفع مشکلات آن و اجرای طرحی نو به عنوان پایلوتی برای کل کشور معرفی شود. 

    وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به معرفی طرح‌هایی برای ایجاد جاذبه‌های تکمیلی در تخت جمشید اشاره کرد و افزود: با سرمایه‌گذاری و ایجاد جاذبه‌های تکمیلی بین مرودشت و شیراز می‌توان در این محدوده رونق ایجاد کرد.

    ضرغامی درباره تشکیل هیات امنا برای بناهای تاریخی ثبت جهانی شده، بیان کرد: در سطح کشور ۲۶ اثر ثبت جهانی داریم و طرح هیات امنا را بررسی کرده‌ایم و مشکلات آن نیز احصا شده است. به دلیل وجود این مشکلات موضوع فعلا از دستور کار وزارتخانه خارج شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.