×
آخرین اخبار

ضرغامی: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از ضروریات دین است

  • کد نوشته: 99670
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۰
  • 145 بازدید
  • تهران – خبر روز – وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در توییتی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را از ضروریات دین دانست و تصریح کرد: وظیفه می‌دانم در مقابل فتنه‌ها و کژی‌ها با روش‌های خاص خودم در فضای مجازی نقش‌آفرینی مؤثر داشته باشم و دین خود را به انقلاب و مردم ادا کنم.

    ضرغامی: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از ضروریات دین است

    به گزارش دیدگاه نیوز از میراث آریا، سید عزت‌الله ضرغامی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود نوشت: امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین است که در توییت قبلی‌ام با جمله‌ی: «امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است»، بر اهمیت، ضرورت و فراگیری این اصل مهم تأکید کرده‌ام.

    وی افزود: مقاله‌ی «واجب فراموش شده» در باب اهمیت این اصل مهم که قبلاً نوشته‌ام، در صفحه‌ی اینستاگرام و کانال تلگرامی‌ام، منتشر شده است.

    ضرغامی ادامه داد: معتقدم این وظیفه اگر بر اساس نگاه حکیمانه‌ی شهید مطهری و با رعایت همه‌ی اصول و ضوابط مکتبی صورت گیرد، بسیاری از مشکلات جامعه اصلاح خواهد شد.

    وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: متأسفانه برخی از دوستان بدون توجه به صراحت من در توییت اول، صرفاً بر اساس جمله‌ی کنایه و مطایبه توییت دوم که کاملاً روشن و قابل درک است، برداشت ناقصی از موضوع داشته‌اند که قابل احترام است.

    وی تصریح کرد: وظیفه می‌دانم در مقابل فتنه‌ها و کژی‌ها با روش‌های خاص خودم در فضای مجازی نقش‌آفرینی مؤثر داشته باشم و دین خود را به انقلاب و مردم ادا کنم. از همه‌ی دوستانی که با دلسوزی و محبت نقطه نظرات خود را به من منتقل کردند، تشکر می‌کنم.

    ضرغامی در ادامه این توییت بخشی از مصاحبه‌ خود با رادیو گفتگو در تاریخ ۳ مرداد ۱۳۹۷ را بدین شرح آورده است:
    «انقلاب به امر به معروف و نهی از منکر زنده است که اگر [این مهم] تعطیل شود، چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند و لازمه آن، نظارت عمومی و آزادی برای سخن گفتن است. اگر فضای مجازی وجود نداشت، نه آزادی به درستی تبیین می شد تا جلوی اشکالات گرفته شود و نه نظارت عمومی آنطور که شاهد آن هستیم، بر کشورمان حاکم می‌بود و هر دو این سطوح را به برکت فضای مجازی در اختیار داریم.»

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *