×
آخرین اخبار

صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان ممنوع شد

  • کد نوشته: 96455
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۸
  • 251 بازدید
  • اهواز – خبر روز – مدیرکل شیلات خوزستان گفت:صید میگوی ببری درصیدگاه بحرکان هندیجان همزمان با استان بوشهر از ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ به منظور بهسازی ذخایر میگو و کاهش آثار تخریبی تور ترال تا اطلاع بعدی ممنوع است.

    صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان ممنوع شد

    به گزارش روز دوشنبه دیدگاه نیوز از روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح الله ابوعلی افزود:هرگونه صید، حمل و نقل و همچنین حمل ادوات صید ترال در صیدگاه ها و بنادر صیادی استان خوزستان نیز از هشتم مهر ماه ۱۴۰۱  ممنوع است.

    وی در ادامه ذخایر آبزیان را سرمایه ملی خواند و گفت: انقراض و آسیب به هرگونه آبزی در دریا خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد و صیادان باید قوانین صیادی و در منابع آبی را رعایت کنند.

    مدیرکل شیلات خوزستان تاکید کرد:افزایش گشت های دریایی کنترل صید غیر مجاز، پیشگیری از بروز جرایم و کشف آنها و دستگیری متهمان و متخلفان، ثبت ورود و خروج و بازرسی شناورهای صیادی در دستور کار یگان حفاظت از منابع آبزیان استان قرار دارد.

    صید برخی گونه های ماهی و میگو در صیدگاههای خلیج فارس که در معرض خطر انقراض قرار دارند به صورت دوره ای و محدود به منظور بهبود ذخایر و تکثیر ممنوع می شود.

    سالانه حدود سه هزار و۵۰۰تن انواع میگو در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس  و در محدوده آبهای خوزستان صید می شود.

    فشار بیش از حد به ذخایر و منابع آبزیان دریایی ، سنگینی ناوگان صیادی ، صید در زمان ممنوعیت ، صید غیرمجاز توسط افراد سودجو و فاقد پروانه  ، ورود غیرقانونی شناورهای بیگانه به محدوده صیدگاههای خوزستان ، استفاده از روش های مخرب صید و قاچاق آبزیان به کشورهای همسایه از چالش های صید و صیادی دریایی در خوزستان است.

    همه ساله حدود ۵۰ تا ۵۵هزار تن ماهی ومیگوی دریایی از صیدگاههای خوزستان صید می‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *