×
آخرین اخبار

صدور هشدار سطح قرمز برای تشدید بارش ها از فردا

  • کد نوشته: 122704
  • ۱۴۰۲-۰۱-۱۰
  • 66 بازدید
  • هشدار سطح قرمز برای تشدید بارش ها و کاهش محسوس دما در نواحی مختلف کشور صادر شده است.

    صدور هشدار سطح قرمز برای تشدید بارش ها از فردا

    به گزارش دیدگاه نیوز ؛کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح قرمز برای تشدید بارش ها و کاهش محسوس دما در نواحی مختلف کشور صادر شده است.

    هشدار سطح قرمز برای بارش باران، وزش باد شدید، کولاک برف،کاهش محسوس دما و بارش تگرگ در نواحی مختلف کشور در بازه زمانی جمعه تا اوایل هفته آینده صادر شده است.

    به گفته کارشناس هواشناسی، بارش باران، وزش باد شدید و کولاک برف در مناطق اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز، گیلان، مازندران، تهران، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، شمال شرق خوزستان، سمنان، گلستان و خراسان رضوی پیش بینی می شود.

     اجتناب از سفر‌های غیر ضروری، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه در این ایام توصیه می شود.

    وی درباره سامانه دوم که کاهش ۱۰ تا ۲۰ درجه‌ای دما هوا است گفت: این کاهش محسوس دما از صبح جمعه شروع و تا روز یکشنبه ادامه دارد و شمال غرب و غرب و استان‌های همدان، مرکزی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان درگیر خواهند شد.

    کارشناس هواشناسی گفت: از آثار این مخاطره خسارت به محصولات کشاورزی، یخ زدگی و لغزندگی سطح معابر و جاده ها و افزایش مصرف حامل‌های انرژی است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *