×
آخرین اخبار

صدور قبوض نجومی آب در روستا‌های بخش سیراف

  • کد نوشته: 100583
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۰
  • 159 بازدید
  • پیرو سفر وزیر نیرو به استان بوشهر رئیس شورای بخش سیراف در گفتگو با وزیر نیرو گفت: در سیاست صدور قبوض نجومی اداره آب در روستاهای بخش سیراف باید تجدید نظر شود.

    صدور قبوض نجومی آب در روستا‌های بخش سیراف

    به گزارش دیدگاه نیوز از جنوب استان بوشهر پیرو سفر استانی وزیر نیرو ابراهیم بهمنی رئیس شورای بخش سیراف در گفتگو با وزیر نیرو اظهار داشت: در خصوص سیاست صدور قبوض نجومی در آب و فاضلاب استان بوشهر باید تجدید نظر شود.

    ابراهیم بهمنی ادامه داد: صدور این قبض های میلیونی برای مردم ظلم است، چرا کارگران صنعت با توجه به حقوق ناچیزی که دریافت می کند باید بیشر حقوقشان را بابت بهای آب پرداخت کنند.

    در روستای شیرینو اکثر منازل مسکونی که به کارگران صنعت اجاره داده شده که همین باعث درآمدی برای مردم این روستا می باشد ولی همین منبع درآمدی مردم توسط اداره آب و فاضلاب استان با صدور قبوض نجومی دچار اشکال شده است

    وی گفت: با مکاتبه ای که با سازمان منطقه ویژه داشته ایم مقداری از آب توسط این سازمان جهت کمک به مردم پرداخت می شود و ما امیدوار بودیم که این هزینه ها صرف همین روستا شود چه در تخفیف بر روی قبوض چه در توسعه شبکه آب در این روستا.

    ابراهیم بهمنی افزود: :کارگران صنعت برای اینکه اجاره بهای آنها کمتر شود در خانه های اجاره ای که مالکین آنها مردم بومی هستند از اتاق های مشترک استفاده می کنند. (مثل اتاق های دانشجویی) با توجه به قبوض سرسام آور میلیونی و حقوق پایین این کارگران زحمتکش از آب دریا جهت استحمام استفاده می کنند.

    بهمنی در خصوص فیلم ویدئو که از شنا کردن کارگران صنعت در ساحل شیرینو که در فضای مجازی و خبرگزاری صدا و سیما نشر داده شد گفت: کارگران صنعت جهت کم کردن هزینه های جاری خود روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته به ساحل ماسه ای می روند و بدون رعایت پوشش مناسب شنا می کنند، این موجب بروز آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های اخلاقی شده است (رو به روی پارک ساحلی مادر ویژه بانوان و همین موضوع باعث درگیری بین مردم بومی و کارگران صنعت شده است. (امر به معروف و نهی از منکر در راستای دفاع از حق شهروندی و حقوق اجتماعی و اخلاقی)

    بهمنی در ادمه افزود: حجم آب مصرفی روستا با توجه به سرشماری سال ۱۳۹۵ به این روستا میدهند که با انفجار جمعیتی در سال های اخیر باعث شده این روستا جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزارنفر داشته باشد. و این نیازمند اضافه شدن منبع ذخیره آب و افزایش ظرفیت آب مصرفی می باشد.

    او در پایان گفت: روستاهای فاقد دهیاری و شورای اسلامی مثل شصت پیچ ، هفت چاه ، چاه دمیت و … که در بخش سیراف هستند و مردمی صبور و مظلوم دارند که اکثرا دامدار می باشند از اصلی ترین و ضروری ترین نعمت خدادادی یعنی آب شرب بی بهره هستند و باید فکری به حال آب آشامیدنی این روستاها کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.