×
آخرین اخبار

شهرستان اصفهان روزی حرف اول را در قهرمان پروری رشته زورخانه ای داشت / در حال حاضر زیرساخت درستی برای حمایت نسل جدید در این رشته نداریم

  • کد نوشته: 130040
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۷
  • 80 بازدید
  • تاسیس یک آکادمی با زیرساخت حرفه ای و اهدائ مجموعه ورزشی که بتوانیم زیر نظر شهرداری و با حمایت مالی و مدیریتی خوب و دانش که در نوع مدیریت و سیاست گذاری تنها با تمرکز روی مبحث آموزش باشد تا بتوان بصورت حرفه ای با جذب نسل جدید وبا استعداد یابی و آموزش درست قهرمان پروری کرد در آینده نه چندان دور…

    شهرستان اصفهان روزی حرف اول را در قهرمان پروری رشته زورخانه ای داشت / در حال حاضر زیرساخت درستی برای حمایت نسل جدید در این رشته نداریم

    مصاحبه اختصاصی دیدگاه نیوز با محمد حاج صادقی دبیر هیأت زورخانه ای استان اصفهان را به شرح زیر بخوانید:

    بعد از فوت رئیس هیات زورخانه ای استان اصفهان جناب آقای زهرائی شرایط هیأت زورخانه ای استان اصفهان به چه شکل دارد مدیریت میشود؟
    سلام و عرض ادب خدمت مخاطبین عزیز ؛ قبل از هر صحبتی عرض تسلیت دارم خدمت خانواده ورزش اصفهان درگذشت بزرگ مرد و اسطوره رشته پهلوانی و زورخانه ای استان اصفهان که داغ بزرگی بر دل همه ی بوده و هست.

    باید خدمتتون عرض کنم سرپرست هیأت در حال حاضر با جناب آقای حسینی به عهده دارند ؛ که باید به این نکته اشاره کنم که ایشان خودشان از پهلوانان نام آشنا و پیشکسوت این رشته هستند.

    قبلا استان اصفهان و به خصوص شهرستان اصفهان قطب ورزش زورخانه ای ایران بود به دلیل افتخار آفرینان زیادی که معرفی کرده بود در سطح کشور اما متاسفانه در حال حاضر شرایط این رشته در اصفهان و به خصوص شهرستان اصفهان نسبت به دیگر شهرهای استان چندان وضعیت خوبی را پیش رو ندارد نسبت به قبل؛ از نظر شما دلایل اصلیش چی می‌تواند باشد ؟

    باید عرض کنم که شهرستان های دیگر اصفهان فعالیت خوبی را دارند همچون کاشان ؛ دهنو ؛ خمینی شهر ؛ سین و همچنین باشگاه های زنجیره ای ۱۱۰که اطراف اصفهان هستند خیلی خوب دارند فعالیت میکنند اما شهرستان اصفهان یه موقعی بود که در دوره ای حرف اول را در استان و حتی در کشور کسب عنوان های زیادی را کسب میکردند؛ اما متاسفانه در حال حاضر هیچ پتانسیلی برای زیر ساخت قهرمان پروری در این رشته ریشه دار در اصفهان فراهم نکردیم برای آینده شهرستان اصفهان در ادامه مسیر در این رشته پر افتخار و قهرمان پرور برای حمایت نسل جدید.

    راهکار شما چیست برای حمایت نسل جدید ؟

    تاسیس یک آکادمی با زیرساخت حرفه ای حرفه ای و گرفتن امتیاز یک مجموعه اختصاصی ورزشی که بتوانیم زیر نظر شهرداری ؛ با حمایت مالی و مدیریتی خوب و دانش که در نوع مدیریت و سیاست گذاری تنها تمرکز روی مبحث آموزش باشد تا بتوان بصورت حرفه ای با جذب نسل جدید وبا استعداد یابی و آموزش درست قهرمان پروری کرد در آینده نه چندان دور.

    ورزش زورخانه ای خیرین زیادی را در بر دارد که اگر با حمایت و توجه کافی به این رشته شود میتوان همچنین با جذب اسپانسر ؛آینده خوبی را در پیش گرفت در این رشته و مربیان با دانشی که در این رشته وجود دارند درصورت حمایت و پرداخت حق الزحمه زمان و انگیزه بیشتری را در بحث آموزش ؛ استعداد یابی و قهرمان پروری در نظر بگیرند.

    با وجود اسطوره ها ؛ نام آوران و قهرمانی که در این رشته همچون خودتان در این رشته در مبحث مدیریتی حضور پیدا کردید به باور خیلی از مخاطبان این رشته و با شناختی که از شما داشتن انتظارات پیشرفت زیادی از شما بوده به عنوان قهرمانی که عناوین خوبی را که در این رشته کسب نمودید ؛ دلیل عدم پیشرفتی که انتظار می‌رفت و نشد چه بود؟
    یکی از دلایل حمایت مالی در هر رشته ورزشی است ؛ همانطور که می دانید در حال حاضر شرایط جامعه از نظر تورم و مشکلات مالی زیادی رو در رو هستیم که تاثیر بسازایی در ورزش میگذارد.

    به عنوان مثال اگر به خود بنده پیشنهاد حقوق کم برای بحث آموزش بدهند با این گونه معضلات مالی زیادی که پیش رو دارم نمیتوانم قبول کنم؛ با وجود پیشنهادات زیادی که داشتم بخصوص وقتی متاهل هم باشیم کفاف هزینه ها را نمی دهد.

    در این مدتی که در سمت دبیر هیأت انتخاب شدید تاکنون دریافتی هم داشتید ؟

    بنده تاکنون هیچگونه دریافتی نداشتم و حتی اگر لازم هم بوده هزینه ای هم پرداخت کردم ؛ درآمد مالی بنده در مغازه پدری است که نزدشان هستم.
    خیلی از رشته های ورزشی دیگر دریافتی دارند در این سمت دلیل عدم دریافتی شما چیست؟

    خوب این برمیگردد به نوع دیدگاه مدیریتی هیأت که اینطور صلاح میدانند که خوب وقتی دریافتی نباشد از نظر مالی بنده هم نمیتوانم تایم مفیدی را در اختیار هیأت باشم و انگیزه بالای نیست متاسفانه با این شرایط؛قطعا وقت گذاشتن با این هزینها و تورم بالایی که داریم یک حقوق مناسب نیاز دارد .

    رشته زورخانه ای با تمامی این مشکلاتی که پیش رو دارد انتظارتان از مسیولین چی هست؟

    بنده از مسئولین زیرربط استانی و شهرستانی می‌خواهم که بودجه ای را ترخیص بدهند برای این رشته و از تمامی مسئولین ورزشی میخواهم نمیخواد که به فکر توسعه این رشته ورزشی باشد همین که تمامی اسطوره و افتخار آفرینان این رشته را سعی کنند نگه دارند و با برنامه های حمایت مالی و فرهنگی اجازه خروج در این رشته را ندهند.

    تاکنون با تمامی مشکلاتی که از بدو حضور شما در سمت دبیر استان داشتید؛ برنامه های خوبی را توانستید در نظر بگیرید؟

    بله قطعا البته با حمایت شهرداری برنامه با عنوان گود ماه برگزار شد که با استقبال و بازتاب خیلی خوبی برگزار شد که جا داره تشکر کنم از آقای بعیدی ؛ مشوق و عوامل اجرایی که با حمایت خوبی که انجام شد. البته باید عرض کنم اگر میخواهیم فرهنگ پهلوانی که شعار اصلی این رشته قهرمان پرور است انعکاس بیشتری داشته باشد نیاز به حمایت و توجه بیشتر مالی دارد که از سوی همه ی مسئولین مربوطه استان را باید در بر گیرد.

    در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید ؟

    اخیراً با ورود وزارت آموزش و پرورش در رشته زور خانه ای و با جلسات خوبی که در تهران داشتیم قرار است حمایت خیلی خوبی از این رشته در سطح کشور بشود توسط این وزارتخانه که بنده به نوبه ی خودم تشکر و قدردانی میکنم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *