×
آخرین اخبار

شنیدن دوتار تنها لذت دارد؟+ فیلم

  • کد نوشته: 106208
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۶
  • 372 بازدید
  • گرگان- خبر روز- «بخشی‌ها»، از دل تاریخ کهن ایران‌زمین برآمده‌اند که همواره با تکیه بر ساز دوتار و آوازشان، توانسته‌اند در دل مردمان جای بگیرند. اما آیا نواختن دوتار تنها نیز جذابیت دارد؟.

    شنیدن دوتار تنها لذت دارد؟+ فیلم

    به گزارش خبرنگار اعزامی دیدگاه نیوز، زمانی که سومین روز پانزدهمین جشنواره موسیقی ایران، یک نوازنده شناخته شده و کاربلد سرنای خراسانی، ساز تنهای دوتار را به دست بگیرد و بدون آواز، برنامه اجرا کند، شاید نشود که نگاه امیدوارکننده ای به نتیجه مطلوب آن اجرا داشت. اما علی اکبر بهاری با حضور در صحنه این رویداد و با اجرای دوتار تنها، ثابت کرد که تکنوازی این ساز و غیبت آواز، آنچنان که تصور می شود، خالی از لطف نخواهد بود.

    این هنرمند موسیقی نواحی که اهل شیروان است، با لباس سرخ رنگ و ساز دوتارش، به روی صحنه آمد و با اجرای قطاری از تکنیک ها و صداسازی ها و ارائه تزئینات مختلف سازی، زمان را از حرکت بازنشاند و با نوازندگی ماهرانه اش، نشان داد که هر آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.

    بهاری که در نواختن ساز سرنای خراسان، محبوبیت و معروفیت دارد، با نواختن دوتار تنهایش، بخش دیگری از توانمندی هایش را به رخ کشاند و گوشه ای از طراوت و زنده بودن موسیقی خراسان و موسیقی نواحی ایران را به نمایش گذاشت.

    او دو قطعه ای به اجرا گذاشت که بیشتر در حال و هوای عرفانی سیر می کرد.

    پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انجمن موسیقی ایران و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تا ۲۷ آبان ماه در گرگان برگزار می‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.