×
آخرین اخبار

شناسایی یک فرد بهبهانی مبتلا به وبا در مرز شلمچه

  • کد نوشته: 95568
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۶
  • 186 بازدید
  • اهواز – خبر روز – رییس دانشکده علوم پزشکی بهبهان از شناسایی یک فرد بهبهانی با تست مثبت التور (وبا) در مرز شلمچه خبر داد.

    شناسایی یک فرد بهبهانی مبتلا به وبا در مرز شلمچه

    به گزارش جمعه دیدگاه نیوز از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی بهبهان، دکتر رمضان احدی بیان کرد: سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور عراق در حد مطلوبی نبوده و بر اساس آخرین گزارش‌ها بیماری التور (وبا) در این کشور شایع است.

    وی ادامه داد: یک فرد حدود ۳۰ ساله با علائم بیماری التور (وبا) به مراکز درمانی در مرز شلمچه مراجعه می‌کند که بعد از انجام تست التور مشخص می‌شود وی به این بیماری مبتلا شده است.

    دکتر احدی گفت: در حال حاضر بیمار شناسایی شده و در حال انجام مقدمات برای مراقبت های اولیه، بیمار یابی افراد در معرض و قرنطینه مبتلایان احتمالی و درمان آنها هستیم.

    رییس دانشکده علوم پزشکی بهبهان اضافه کرد: به دلیل اینکه علائم بیماری التور در برخی افراد ممکن است به صورت خفیف نمایان شود تنها راه شناسایی این بیماری انجام تست التور است.

    وی توضیح داد: ضروری است تمامی افرادی که به تازگی از کشور عراق بازگشته‌اند برای آزمایش التور به مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و یا به پایگاه‌های بهداشتی تابعه دانشکده علوم پزشکی بهبهان مراجعه تا از آنها نمونه برداری  انجام گیرد.

    دکتر احدی افزود: بیماری التور (وبا) یک بیماری حاد گوارشی بوده که در صورت عدم رسیدگی به موقع می‌تواند باعث بروز علائم شدید گوارشی در فرد و یا مرگ شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *