×
آخرین اخبار

شمار گردشگران استان کرمانشاه امسال سه برابر شد

  • کد نوشته: 100620
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۵
  • 145 بازدید
  • کرمانشاه – خبر روز – معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: شمار گردشگرانی که امسال به این استان سفر کرده‌اند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود سه برابر افزایش یافته است.

    شمار گردشگران استان کرمانشاه امسال سه برابر شد

    «علی صابر» روز دوشنبه در گفت و گو با دیدگاه نیوز اظهار کرد: در ۶ ماه سپری شده از سال جاری در مجموع ۴۷۱ هزار و ۳۱۶ نفر با سفر به استان کرمانشاه از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی سطح استان بازدید کردند.  

    وی افزود: با فروکش کردن کرونا در کشور آمار گردشگرانی که این استان را به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری خود در سال جاری انتخاب کردند نیز افزایش چشمگیری یافته است.

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه یادآور شد: شمار گردشگران خارجی نیز که در سال گذشته به شدت کاهش یافته بود امسال با افزایش خوبی روبرو شد به طوری که این استان میزبان حدود هزار و ۷۰۰ گردشگر خارجی بود در حالی که این تعداد در طول سال ۱۴۰۰ تنها ۴۰۰ بود. 

    شمار گردشگران استان کرمانشاه امسال سه برابر شد

    صابر اضافه کرد: این استان یکی از مقصدهای مهم گردشگران خارجی در کشور است به طوری که در سال های گذشته و پیش از کرونا آمار این گردشگران به حدود ۲۰ هزار نفر نیز رسیده است.

    وی گفت: از میان مجموعه‌های تاریخی فرهنگی تحت مدیریت این اداره‌ کل، طاق‌ بستان با ۲۸۰ هزار و ۴۳۸ بازدیدکننده، بیستون با ۱۴۶ هزار و ۹۷۳ نفر و تکیه معاون الملک و معبد آناهیتا نیز به ترتیب با ۱۶ هزار و ۵۴۲ و ۱۵ هزار و ۶۴۰ بازدیدکننده شامل بیشترین تعداد بازدید کننده بودند.  

    صابر با بیان اینکه معرفی جاذبه‌های گردشگری از برنامه های اساسی و راهبردی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جذب گردشگران است ادامه داد: در همین راستا تا پایان امسال پیش بینی شده است چهار جشنواره گردشگری در شهرستان های مختلف استان برگزار شود که برگزاری یکی از آنها نهایی شده و بقیه نیز در حال مهیا ساختن مقدمات اجرای آن هستیم.

    شمار گردشگران استان کرمانشاه امسال سه برابر شد

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: امسال همچنین جشنواره شب فرهنگی کرمانشاه به میزبانی برج میلاد تهران و چند جشنواره گردشگری دیگر نیز در زمینه محصولات کشاورزی و نیز نوروزگاه در استان برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.

    به گزارش دیدگاه نیوز، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی، ۲ هزار و ۲۰۰ اثر به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.  

    شمار گردشگران استان کرمانشاه امسال سه برابر شد

    بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

    استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.  

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.