×
آخرین اخبار

شروع تمرینات تیم والیبال زیر ۱۶ سال برای کسب سهمیه جهانی با حضور رئیس

  • کد نوشته: 122469
  • ۱۴۰۲-۰۱-۰۸
  • 51 بازدید
  • تمرینات تیم والیبال زیر ۱۶ سال برای حضور در مسابقات آسیایی و کسب سهمیه جهانی با حضور محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون آغاز شد.

    شروع تمرینات تیم والیبال زیر ۱۶ سال برای کسب سهمیه جهانی با حضور رئیس

     نخستین اردوی آماده‌سازی تیم زیر ۱۶ سال پسر ایران در سال ۱۴۰۲ به سرمربیگری آرش صادقیانی و با حضور دکتر محمدرضا داورزنی از صبح امروز (سه‌شنبه هشتم فروردین) آغاز شد.

    محمدرضا داورزنی که در این اردو در سالن فدراسیون حضور یافته بود با تاکید بر تشکیل تیم والیبال زیر ۱۶ سال برای نخستین بار اظهار کرد: برای اولین بار است که مسابقاتی در سطح قاره و جهان برای این رده سنی برگزار می‌شود و این نشان دهنده یک تصمیم بین‌المللی است تا والیبال در سطح قهرمانی و حرفه‌ای از سطوح پایین‌تر آغاز شود.

    رئیس فدراسیون والیبال افزود: اردوی آماده‌سازی آغازگر سبک زندگی جدیدی برای شماست تا از این سن در مسیر قهرمانی و حرفه‌ای قرار بگیرید. انتخاب از میان هزار نفر نشان دهنده شایستگی‌های هر یک از شما است و باید قدر این فرصت را بدانید. پتانسیل لازم را داشتید و از این پس به تلاش‌تان و مسیری که برای آینده انتخاب می‌کنید، بستگی دارد که چه میزان پیشرفت کنید.

    وی عنوان کرد: رعایت اخلاق در حوزه ورزش در کنار حرفه‌ای بودن بسیار برای فدراسیون حائز اهمیت است و روی کسانی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد که هم از بعد ورزشی و هم اخلاقی پیشرفت خوبی داشته باشند.

    اردوی آماده‌سازی تیم زیر ۱۶ سال پسر ایران از امروز (هشتم فروردین ماه) آغاز شد و مسعود ایمری، آرش قهرمانی، محمدطاها لایقی، امیرطاها قاسمی، ایمان مجیدی، امیررضا مشهدبان، شنتیا بهنژاد، محمد کریمی، میثم یموتی، مصطفی صداقت، علیرضا جاورسینه، محمدمهدی حسینی، سینا حضرتی، طاها محسنی، علیرضا پاشایی، آرمین آسیایی، امیرحسین نقوی، محمد مهدی برات زاده، امیرعلی فرج پور، عماد اسدنژاد، محمد رئوف خوشحال، کامیاب عبداللهی، امیرمحمد حسن زاده، قلی پوری، هومن ناظمی و عماد دولتی ۲۶ بازیکن دعوت شده به این اردو هستند.

    علیرضا استعدادی به عنوان سرپرست، آرش صادقیانی (سرمربی)، سهراب بهنژاد، وحید خورشیدی و اصغر نجفی (مربیان)، سیاوش تاری وردی و سعید نظری (تمرین دهنده)، امیرحسین ضمیری (بدنساز)، علیرضا رزانی (تراپیست)، امیر صمیمی و آرمان صادقیانی (آنالیزور) و حسین وزیری (مشاور استعدادیابی) اعضای کادر فنی تیم زیر ۱۶ سال ایران تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ هستند.

    یک سال پیش فدراسیون جهان والیبال در نشست هیات رئیسه خود در شهر لوزان سوئیس، برگزاری مسابقات رده سنی جدید را تصویب کرد.

    بر این اساس، سال ۱۴۰۲، نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال پسر و دختر آسیا برگزار می‌شود و بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، سه تیم برتر این رقابت‌ها سهمیه رقابت‌های جهانی زیر ۱۷ سال ۲۰۲۴ را به دست می‌آورند.

    مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال دختر آسیا با حضور ۱۲ تیم از ۱۰ تا ۱۷ تیرماه به میزبانی چین برگزار می‌شود و رقابت‌های پسران این رده سنی آسیا نیز از ۳۱ تیر تا هفتم مرداد با حضور ۱۵ تیم به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد.

    شاگردان فاطمه شعبان خمسه در تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال دختر ایران در مرحله مقدماتی در گروه دوم با تیم‌های ژاپن و استرالیا همگروه هستند و تیم پسران ایران نیز در مرحله مقدماتی در گروه سوم با تیم‌های عربستان سعودی، ژاپن و چین همگروه شدند.

    تیم‌های اول تا سوم مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۴ دریافت می‌کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *