×
آخرین اخبار

شرایط دریافت دز یادآور واکسن کرونا

  • کد نوشته: 87448
  • ۱۴۰۱-۰۴-۱۹
  • 254 بازدید
  • سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وزارت بهداشت اعلام کرد که ۲۹ هزار واحد بهداشتی در شهر‌ها و روستا‌ها برای خدمات رسانی و تزریق نوبت یادآور و تکمیل دز‌های گذشته واکسن کرونا آماده خدمت رسانی هستند.

    شرایط دریافت دز یادآور واکسن کرونا

    به گزارش دیدگاه نیوز، عباس شیراوژن گفت: کلیه گروه‌های سنی بالاتر از ۱۸ سال و افراد بالاتر از ۱۲ سالی که زمینه بیماری‌های پر خطر را دارند، اگر از آخرین نوبت واکسنشان بیش از ۶ ماه گذشته است؛ برای یک نوبت تزریق یادآور واکسن مراجعه کنند.

    او گفت: تجربه‌ای که در سایر کشور‌ها مشاهده شده، آن است که بعضی از کشور‌ها پوشش واکسیناسیون نزدیک به ۱۰۰ درصدی داشته اند، اما به دلیل فاصله گرفتن از زمان واکسیناسیون مجدد افزایش موارد ابتلا به این بیماری را تجربه کرده اند.

    او گفت: در کشور‌های دیگری که نوبت یادآور واکسن را با درصد خوبی تزریق کرده اند، موارد ابتلای به این بیماری کمتر دیده شده است؛ این اتفاق نشان می‌دهد اگر مردم برای تزریق دز یادآور واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، افزایش موارد ابتلا در کشور کنترل می‌شود.

    به گفته او در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به گسترده‌تر شدن مراکز واکسیناسیون اشاره و به وزارت بهداشت اعلام شده است که باید ساعت کاری این مراکز را نیز افزایش دهد.

    او گفت: وزارت بهداشت نیز اعلام کرد که ۲۹ هزار واحد بهداشتی در شهر‌ها و روستا‌ها برای خدمات رسانی و تزریق نوبت یادآوز و تکمیل دز‌های گذشته واکسن کرونا آماده خدمت رسانی هستند

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *