×
آخرین اخبار

سینما از نفس افتاد !!!

  • کد نوشته: 93845
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۲
  • 334 بازدید
  • به گزارش محمد ناصریراد خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرروز و به نقل از رویترز، ژان لوک گدار کارگردان نام‌دار سینمای فرانسه و از چهره‌های شاخص موج نو در ۹۱ سالگی از دنیا رفت، ژان لوک گدار چهره مطرح سینما و کارگردان موج نوی سینمای فرانسه در ۹۱ سالگی درگذشت. روزنامه فرانسوی لیبراسیون به نقل […]

    سینما از نفس افتاد !!!

    به گزارش محمد ناصریراد خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرروز و به نقل از رویترز، ژان لوک گدار کارگردان نام‌دار سینمای فرانسه و از چهره‌های شاخص موج نو در ۹۱ سالگی از دنیا رفت، ژان لوک گدار چهره مطرح سینما و کارگردان موج نوی سینمای فرانسه در ۹۱ سالگی درگذشت.

    روزنامه فرانسوی لیبراسیون به نقل از افراد نزدیک به ژان لوک گدار کارگردان فرانسوی-سوییسی خبر درگذشت این کارگردان را امروز سه‌شنبه در ۹۱ سالگی اعلام کرد.

    گدار که از تحسین‌شده‌ترین کارگردان‌های جهان بود به خاطر آثار کلاسیکی چون «از نفس افتاده» و «تحقیر» شناخته می‌شود. آثار او در دهه ۱۹۶۰ مرزهای سینمایی را جابه‌جا کرد و الهام‌بخش کارگردان‌های نمادین بعدی شد.

    گدار در اوایل کار به عنوان منتقد فیلم در نشریهٔ معتبر و تأثیرگذار کایه دو سینما می‌نوشت. در نقدهایش او جریان اصلی سینمای فرانسه را که بر راه و رسم‌ها و قراردادهای پذیرفته شدهٔ فیلمسازی بیش از نوآوری و تجربه تأکید می‌کرد مورد انتقاد قرار می‌داد. وی و منتقدان هم‌فکر او علاوه بر سینمای فرانسه، قراردادهای سنتی هالیوود را نیز به چالش کشیدند.

    «خداحافظی با زبان» و «کتاب تصویر» جدیدترین فیلم‌های وی هستند.

    Le realisateur francais Jean Luc Godard pendant une conference de presse a Zurich en fevrier 2002 — French director Jean-Luc Godard during a press conference in Zurich in february 2002

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *