×
آخرین اخبار

“سیل” آذربایجانی‌ها را غافلگیر کرد

  • کد نوشته: 288
  • ۱۳۹۶-۰۱-۲۵
  • 1087 بازدید
  • دیدگاه نیوز / باران سیل آسا از شب گذشته شهرهای مختلف آذربایجان غربی و شرقی را در بر گرفته و پل‌های بزرگ و کوچک زیادی را شکسته و چند تن نیز مفقود شدند و همچنین تعطیلی مدارس را به همراه داشته است. امروز بارشهای سیل آسای باران در آذربایجان غربی حوادث کوچک و بزرگ فراوانی […]

    “سیل” آذربایجانی‌ها را غافلگیر کرد

    دیدگاه نیوز / باران سیل آسا از شب گذشته شهرهای مختلف آذربایجان غربی و شرقی را در بر گرفته و پل‌های بزرگ و کوچک زیادی را شکسته و چند تن نیز مفقود شدند و همچنین تعطیلی مدارس را به همراه داشته است.
    امروز بارشهای سیل آسای باران در آذربایجان غربی حوادث کوچک و بزرگ فراوانی را در پی آورد به طوریکه بسیاری از پل‌های روستایی در مناطق کوهستانی شهرهایی همچون ارومیه و اشنویه ترک برداشت و شکست و خسارت‌های فراوانی به کشاورزان شهرهای مختلف این استان وارد آمد. همچنین ۱۰ شهرستان آذربایجان شرقی خسارت هایی برا اثر بارش های امروز دیده اند.

    ناپدید شدن ۱۲ نفر بر اثر سیلاب در روستاهای عجب شیر
    به گزارش دیدگاه نیوز، براثر جاری شدن سیل در روستاهای عجب شیر، تاکنون ۱۲ نفر از اهالی روستای چنار ناپدید شده اند و امکان دسترسی به برخی از روستاها وجود ندارد.

    به علت تخریب پل رودخانه قوری چای که در مسیر ۲ روستای چنار و حوری قرار دارد، امکان امداد رسانی به این روستاها مقدور نیست.
    سیلاب همچنین خانه های روستایی در چهار روستای خانیان، دیزج حسن بیگ، آلمالو و یایچی را دچار آبگرفتگی کرده است و بارش شدید باران همچنان ادامه دارد.

    دستور تخلیه تعدادی از روستاهای در معرض سیل ارومیه صادر شد
    بر اساس گزارش دیدگاه نیوز، فرماندار ارومیه گفت: برای پیش گیری از خسارات و مرگ و میرهای ناشی از سیل دستور تخلیه تعدادی از روستاهای ارومیه صادر شد.

    عباس حسنخانی امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهر که به منظور بررسی چگونگی مقابله با خسارات ناشی از سیل تشکیل شد اظهار کرد: بارندگی امروز در ارومیه کم سابقه بوده است. به برخی روستاها برای تأمین امنیت مردم دستور تخلیه داده شده است و از صبح امروز به بخشداران ابلاغ شد که در حوضه رودخانه‌ها تدابیر ویژه اندیشیده شود. متأسفانه دو پل تا این لحظه تخریب شده و راه ارتباطی قطع شده است.
    حسنخانی افزود: بی سابقه ترین بارش‌ها در مناطق زیوه و مرگور در حومه ارومیه رخ داده است. برف انباشته شده بر کوهها و بارندگی کم سابقه عامل اصلی سیلاب در برخی از مناطق ارومیه بوده است.
    وی گفت: خوشبختانه پیش بینی‌های لازم با توجه به اخطار قبلی هواشناسی در شهرستان ارومیه اندیشیده شده بود و امروز از اولین لحظه آغاز بارندگی‌ها تمامی دستگاه‌های مربوطه و بخشداران ارومیه در آماده باش کامل بوده و در محل‌های حادثه دیده حضور یافتند.

    سیل مدارس آذربایجان غربی را تعطیل کرد
    اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی دقایق پیش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد مدارس تعدادی از شهرستان‌ها در روز شنبه ۲۶ فروردین ماه تعطیل است.

    در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تداوم بارندگی‌ها، آب گرفتگی معابر و مسدود بودن محورهای مواصلاتی منطقه سیلوانا در حومه ارومیه و احتمال بروز حوادث ناشی از بارش‌ها، تمامی مقاطع تحصیلی این منطقه در شنبه ۲۶ فروردین ماه در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.
    بر اساس این اطلاعیه در شهرستان اشنویه در بخش جنوبی (منطقه نالوس) به دلیل طغیان رودخانه و مسدود بودن راه اصلی وبخش شمالی (روستاهای گند ملاعیسی، دوستک، لولکان، رشگند، گلاز، شیوه بیرو) به دلیل جاری شدن سیل در داخل روستاها، تمامی مقاطع تحصیلی در مناطق و روستاهای ذکر شده در روز شنبه ۲۶ فروردین ۹۶ در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

    تماشای سیل در آذرشهر فاجعه آفرید
    رئیس جمعیت هلال احمر آذرشهر با اشاره به تجمع تعدادی از خودروها در زیر پل غله زار آذرشهر برای تماشای سیل، گفت: متاسفانه هنوز تعداد خودروها و سرنشینان مشخص نیست.

    عظیم نظری در گفتگو با تسنیم، با اشاره به تجمع تعدادی از خودروها در زیر پل غله زار آذرشهر برای تماشای سیل، اظهار داشت: متاسفانه هنوز تعداد خودروها و سرنشینان مشخص نیست.
    وی با بیان اینکه سه اکیپ برای جست‌وجوی مفقودان در حال تلاش هستند، افزود: تاکنون تنها یک خودروی پژو با ۳ سرنشین کشته شده یافته ایم که تلاش برای یافتن باقیمانده مفقودان ادامه دارد.
    یدالله اللهیاری فرماندار آذرشهر هم در پاسخ به تعداد خودروهای مفقود شده در سیل آذرشهر، گفت: متاسفانه بحران بی سابقه ای با این اتفاق پدید آمده که هنوز تعداد خودروها و افراد سرنشین این خودروها مشخص نیست و در حال جست‌وجو هستیم.

    آخرین وضعیت پیامدهای باران سیل آسای امروز در سطح شهرستان تبریز
    فرماندار تبریز که از صبح امروز بطور مداوم در سطح شهر تبریز و روستاهای شهرستان حضور داشته و بر روند امدادرسانی و فعالیت ارگانهای ذیربط نظارت می‌کرد.

    به گزارش دیدگاه نیوز، رحیم شهرتی‌فر ذر خصوص آخرین وضعیت منطقه در اثر بارشهای امروز گفت:در سطح شهر تبریز تمام ادارات متولی اعم از آتش نشانی خدمات شهری شهرداری، آب با جدّیت کامل در مناطق آسیب دیده حضور دارند و ضمن تلاش در جهت کمک به مردم منطقه، در جهت رفع حوادث احتمالی نیز آمادگی کامل دارند.
    وی گفت:در برخی روستاهای منطقه از جمله روستای بیرق نیز متاسفانه بارندگی سیل آسا خساراتی به بار آورده است؛ که عملیات امدادرسانی به سرپرستی بخشدار مرکزی تبریز و همکاری ارگانهای ذیربط انجام می‌شود.
    وی افزود:در روستای بیرق تعدادی از منازل در اثر سیلاب تخریب شده اند که با همکاری اهالی محل، اقدام به جابجایی ساکنین منازل شده است.

    بارش شدید باران و سیل به ۱۰ شهرستان آذربایجان شرقی خسارت وارد کرد
    رئیس مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان شرقی با اشاره به بارش سیل‌آسای باران در شهرستان‌های آذربایجان شرقی، گفت: با توجه به بارش شدید باران در بیشتر شهرستان‌های استان، به ۱۰ شهرستان آذربایجان شرقی خسارت وارد کرد.

    به گزارش دیدگاه نیوز، علی هوشیار با اشاره به بارش سیل‌آسای باران در شهرستان‌های آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به بارش شدید باران در بیشتر شهرستان‌های استان، به ۱۰ شهرستان آذربایجان شرقی خسارت وارد کرد.
    وی ادامه داد: شهرستان‌های تبریز، هشترود، بستان‌آباد، شبستر، اهر، مراغه، ورزقان، باسمنج، عجب‌شیر و آذرشهر در جریان بارش‌های سیل‌آسا متحمل خسارت شده‌اند به‌طوری که ریزش بخشی از جاده اهر – مشگین شهر که خسارت چندانی نداشت توسط عوامل راهداری شهرستان اهر پاک‌سازی شد.
    رئیس مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان شرقی به برآورد خسارت‌های اولیه سیل در شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: سیل به پل‌ها و جاده‌های شهرستان هشترود ۲۰۰ میلیون تومان، مراغه ۶۰۰ میلیون تومان، خسروشاه ۵۰ میلیون تومان، تبریز ۵۰ میلیون تومان خسارت وارد شده که البته این خسارت‌های اولیه بوده که برآورد کرده‌ایم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *