×
آخرین اخبار

سیستان و بلوچستان مخصوصا برای خانم ها امن‌ترین نقطه است

  • کد نوشته: 116700
  • ۱۴۰۱-۱۱-۱۶
  • 116 بازدید
  • کارگردان فیلم «هوک» با انتقاد از اینکه سینما و تلویزیون تصویر درستی از استان سیستان و بلوچستان نشان نداده‌اند ، گفت: بیضایی و فرهادی مگر فیلم اکشن و قاچاق ساخته‌اند که توانستند مخاطب داشته باشند ؟پس چرا انتظار دارید از این استان فقط چنین فیلم‌هایی ساخته شود؟

    سیستان و بلوچستان مخصوصا برای خانم ها امن‌ترین نقطه است

    در سانس آخر شنبه، ۱۵ بهمن ‌ماه در روز چهارم جشنواره فیلم فجر فیلم «هوک» به کارگردانی حسین ریگی در سینمای رسانه نمایش داده شد و حسین ریگی،کارگردان درباره فیلمش گفت: فریادم همیشه این بوده که سینما تصویر درستی از سیستان و بلوچستان نشان نداده و هیچ وقت با زاویه دوربین مناسبی به این منطقه نرفته است. قرار ما با بچه‌های منطقه این بود که یک فیلم بومی بسازیم و موضوع هوک از سه سال قبل در ذهنم بود. دانیال شه‌بخش هم در این منطقه قهرمان بوکس بود و اینها انگیزه اصلی فیلم برای ساخت یک اثر ورزشی و بومی شد. 

    او در پاسخ به اینکه آیا فیلمش پاسخی به آثاری همچون «عقرب» و «شبی که ماه کامل شد»، بوده بیان کرده: بله خیلی از این فیلم‌ها چهره درستی از این استان نشان نداده در حالی که این منطقه معادن و ظرفیت‌های غنی دارد. سیستان و بلوچستان صادر کننده موز به کشورهای منطقه است ولی خیلی از ایرانی‌ها اصلا چنین چیزی را نمی‌دانند.

    وی تاکید کرد : با اطمینان می‌گویم که ۷۰ درصد مردم هیچ شناختی از ویژگی‌های این استان ندارند. چطور میشود که اگر مثلاً در تهران فردی با لباس محلی سیستان و بلوچستان دیده شود از او درخواست‌های خاصی مطرح می‌شود؟ کدام مجموعه پای کار آمده که تصویر درستی از این استان نشان دهد؟ مگر فقط اکشن و قاچاق باید از این منطقه ساخته شود تا مخاطب جذب کند؟ مگر فیلمهای بیضایی و فرهادی اکشن و قاچاق بوده که اینقدر مخاطب داشت؟

    ریگی اضافه کرد که قرار بوده بازیگرانی که چهره نیستند انتخاب نشوند ولی بعد به این تصمیم رسیدند که برای دیده شدن فیلم، بازیگر مطرح هم دعوت کنند چون  قصد نداشته فیلم شخصی بسازد. 

    وی با اشاره به اینکه اگر فقری در فیلم نشان می دهد آن را با شرافت به تصویر می کشد، گفت: در آن استان مشکل فقر وجود دارد، مشکل آب هست و بسیاری چیزهای دیگر که باید حل شوند و من در سینما تا وقتی کار میکنم، به عنوان یک فیلمساز بلوچ از این استان تصویر نشان می‌دهم. با اطمینان می‌گویم که سیستان و بلوچستان مخصوصا برای خانمها امن‌ترین نقطه است ولی ما در سینما و تلویزیون با این استان چه کرده‌ایم؟

    آشتیانی پور، تهیه‌کننده فیلم در بخشی از این نشست درباره حاضر نشدن بازیگران اصلی فیلم در نشست خبری و میزان دستمزد آنها که از سوی فارابی پرداخت شده، گفت: تک‌تک دوستانی که باید، دعوت شدند ولی این اختیار هم به آنها داده شده بود که برای حضور تصمیم با خودشان است‌. من از علت نیامدن آنها اطلاعی ندارم ولی هر دلیلی داشته احترام قائلم. هرچند اگر بودند ، خوشحال می‌شدیم.

    مهدی سعیدی طراح صحنه و ندا سلیمی، محسن آشتیانی‌پور که فرزند تهیه‌کننده نیز هست، به همراه سبحان رخشانی از بازیگران این فیلم و حاضر در نشست خبری فیلم بودند. همچنین این نشست در دقایقی با حضور رییس سازمان سینمایی همراه بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *