×
آخرین اخبار

سیدمحمد خاتمی تا چه اندازه محدودیت دارد؟

  • کد نوشته: 50018
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۷
  • 440 بازدید
  • معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات عنوان کرد: فرض کنید خاتمی بخواهد تجمعی قانونی برپا کند، اصلا همان هم پیش‌کش، او‌ حتی نمی‌تواند به طور عادی در مراسم‌، عبور و مرور کند. این مساله به تبعیض‌های عجیب و غریب برمی‌گردد.
    سیدمحمد خاتمی تا چه اندازه محدودیت دارد؟

    به گزارش دیدگاه نیوز ، مرتضی مبلغ در رابطه با شکل گیری تجمعات غیرقانونی توسط برخی تندروها علیه روحانی، لاریجانی و ظریف گفت: این نوع اتفاقات به مشکل مزمنی برمی گردد به اینکه ما عنوان تعقیب قضایی و تعقیب امنیتی در کشور داریم. همواره در طول چند دهه گذشته این مساله وجود داشته و علیرغم شعارهای آقایان در امور قضایی و منشور قضایی و حرفهایی که جنبه تبلیغاتی دارد اما در واقعیت، همواره شاهد تبعیض هایی در برخورد دستگاه قضا بوده و هستیم.

    او افزود: برخی رفتارها کاملا با شعارها در تضاد است. در عمل ما گروه هایی را مشاهده می کنیم که از امنیت سنگین و پایداری برخوردارند و هر کاری که دلشان می خواهد در این کشور انجام می دهند و به هر عمل خلاف قانونی دست می زنند اما کسی کاری با آنها ندارد. متعاقبا اگر سایر جریان ها به کمترین کاری بر اساس قانون دست بزنند و باب طبع برخی نباشد نه تنها با برخورد روبرو می شوند بلکه دچار غضب هم خواهند شد.

    مبلغ متذکر شد: فرض کنید خاتمی بخواهد تجمعی قانونی برپا کند، اصلا همان هم پیش کش، او‌ حتی نمی تواند به طور عادی در مراسم عبور و مرور کند این مساله به تبعیض های عجیب و غریبی برمی گردد که به آن اشاره کردم.

    این چهره اصلاح طلب خاطرنشان کرد: کسانی هستند که به خود اجازه می دهند نسبت به رییس جمهور و هر شخصیت دیگری اهانت کنند حال اگر مشابه این افراد پیدا شود و اصلاح طلب باشند و به رییس دستگاه قضا اهانت کنند و یا برخوردی انتقادی داشته باشند، چه خواهد شد؟ کمترین برخورد با اینها جلوگیری از فعالیت و پرونده قضایی است و این امر رایج است.

    او اضافه کرد: آقایان فرافکنی هم می کنند و این موضوع نارضایتی های گسترده و مشکلات عدیده ای را در کشور به وجود می اورد و در نهایت هم کاهش سرمایه اجتماعی را به دنبال دارد.

    مبلغ با بیان اینکه هیچ کس از افراطی ها پاسخ نمی خواهد، تاکید کرد: نه اینکه این ها به هیچ قدرتی پاسخگو نباشند بلکه هیچ قدرتی از آنها پاسخ نمی خواهد. وقتی چنین اقداماتی انجام نمی شود مردم برای اعتراض به هر اقدام غلطی دست می زنند. مشکل این است که دستگاه های مربوطه هیچ کاری با آنها ندارند و اجازه می دهند برخی جریان ها، هر کاری انجام بدهند و ملاک خودی و غیر خودی بودن است.

    او افزود: گاهی بهترین آدم ها و کسانی که ۱۰۰% در یک نحله فکری بودند و خودی حساب می شدند با کمی زاویه فکری، غیر خودی تلقی می شوند و سوژه برخورد خواهند شد. کسی مثل آیت الله هاشمی که از ستون ها و ارکان انقلاب بود به محض اینکه افکار او با برخی از جریان ها زاویه دار شد غیر خودی تلقی شد یا کسی مثل خاتمی با آن پیشینه و سوابق که مورد اعتماد و احترام ویژه امام هم بود بخاطر زاویه داشتن با این تندروها مورد چه برخوردهایی قرار گرفت.

    مبلغ تصریح کرد: این رفتارها ناشی از نگاه خودی و غیرخودی به شهروندان به طور عام و افراد و شخصیت ها به طور خاص است. این سم کشنده ای است و باید نگاه برابر وجود داشته باشد و ملاک قضاوت و برخورد قانونی باشد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *