×
آخرین اخبار

سیدحسین حکیم شوشتری الگوی اخلاق در طبابت

  • کد نوشته: 87423
  • ۱۴۰۱-۰۴-۱۸
  • 727 بازدید
  • سیدحسین حکیم شوشتری الگوی اخلاق در طبابت با بررسی و مطالعه برگ های تاریخ پزشکی کهن در تمدن ایران و اسلام میتوان دریافت که ایرانیان از همان زمانهای پیشین به رعایت موازین اخلاقی به ویژه در طب توجه ویژه ای داشته اند و دانشمندان و حکیمان بزرگی در این سپهر از کهن تاکنون درخشیده اند. […]

    سیدحسین حکیم شوشتری الگوی اخلاق  در طبابت

    سیدحسین حکیم شوشتری الگوی اخلاق در طبابت

    با بررسی و مطالعه برگ های تاریخ پزشکی کهن در تمدن ایران و اسلام میتوان دریافت که ایرانیان از همان زمانهای پیشین به رعایت موازین اخلاقی به ویژه در طب توجه ویژه ای داشته اند و دانشمندان و حکیمان بزرگی در این سپهر از کهن تاکنون درخشیده اند.
    یکی از حکیمان بزرگ و عالی قدری که در این مسیر خوش درخشیده است سیدحسین حکیم شوشتری (ره) میباشد آیت ا… حاج سیدحسین حکیم فرزند عالم و عارف نامدار، حاج سیدعلی شوشتری استاد شیخ مرتضی انصاری شوشتری در قرن سیزدهم هجری قمری می زیسته است.
    وی در روزگاران جوانی در نجف به تحصیل علوم و تکمیل دروس فقهی اشتغال یافت و پس از رسیدن به پایه اجتهاد در شوشتر ساکن شد و در همانجا به عنوان امام جماعت مسجد ابولی ( موقوفه حاج ملاعلی حکیم شوشتری معروف به افلاطون کهن شهر شوشتر ) منسوب شد و به ادای نماز جماعت و خدمت رسانی به مردم در امور مختلف مشغول بود.
    به دنبال درمان برخی بیماران بر اساس دستورات پزشکی ابن سینا در کتاب قانون و نیز مهارت و استعداد ذاتی و خدادادی و ذکاوت سیدحسین حکیم شوشتری در زمینه طب بالینی و تجربی و بنا به
    درخواست برخی اطبای معروف کهن شهر شوشتر از جمله حاج ملا علی حکیم شوشتری و همچنین استقبال چشمگیر و رضایت مردم از ایشان در این امر، این حکیم فرزانه به امر طبابت اشتغال یافت .
    از ویژگیهای شاخص این حکیم توانا، منش اخلاقی و رفتاری والای ایشان در تعامل با مردم و در امر طبابت و درمان بود به طوری که نیکی های اخلاقی و رفتاری وی سالها پس از درگذشت ایشان همچنان بر سر زبانها جاری بود .
    هدف از این مطالعه , معرفی سیدحسین حکیم شوشتری به عنوان طبیبی توانمند و الگویی ارزشمند در عرصه اخلاق پزشکی و به عنوان خادمی دلسوز برای مردم در حوزه طبابت و درمان است .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نویسنده: محمد باقر عباسی

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “سیدحسین حکیم شوشتری الگوی اخلاق در طبابت”

    1. ناشناس گفت:

      سلام
      آیا ایشان در شوشتر دفن هستند ???

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *