×
آخرین اخبار

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با قوت دنبال می‌کنیم

  • کد نوشته: 70406
  • ۱۴۰۰-۰۶-۰۳
  • 386 بازدید
  • رئیس جمهور گفت: قطعاً راه برون رفت کشور از مشکلات، ایستادگی، مقاومت و همچنین توجه به اقتصاد مقاومتی است و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با قوت دنبال می‌کنیم.
    سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با قوت دنبال می‌کنیم

    به گزارش دیدگاه نیوز ، آقای رئیسی در ادامه سخنانش در جلسه رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی درباره موضوع سیاست خارجی به سخنان وزیر پیشنهادی اشاره کرد و افزود: من هم در جلسات گذشته مواضعم را اعلام کردم به این ترتیب که برنامه ما تعامل با کشور‌ها براساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است.
    رئیس جمهور گفت: حقوق حقه ملت بزرگوار ایران و منافع ملت ایران مسئله محوری ما است و من این را در همه سخنان، اعلام نظر‌ها و ملاقات‌ها تاکید کردم و باز هم تاکید می‌کنم که مسئله رفع تحریم‌ها را با قوت دنبال می‌کنیم، اما سفره مردم را بند به این مسائل نخواهیم کرد.
    آقای رئیسی افزود:، چون اقتصاد شرطی و بازاری که به خاطر برخی تکانه‌ها ثباتش از دست برود مشکل آفرین است و ما نمی‌خواهیم بگذاریم اقتصاد دچار تکانه شود.
    رئیس جمهور گفت: برخی سیاست‌ها در کشور راهگشاست که به آن توجه نشده است و البته باید انصاف داشته باشیم نه این که اصلاً توجه نشده باشد و این نگاه بی انصافی است کار خوب را اگر انجام شده است باید بیان کنیم، اما اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های اعلامی رهبری می‌توانست کشور را از مشکلات خارج کند که متأسفانه نکردند.
    آقای رئیسی افزود: تصمیم ما این است که همه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان دستور کار و نه در قالب شعار و نوشتن صرف در برنامه‌ها باشد و حقیقتاً توجه به اقتصاد مقاومتی را با قوت دنبال می‌کنیم.
    رئیس جمهور درباره دغدغه برخی از نمایندگان در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی هم گفت: البته وزرا توضیحاتی در خصوص این دغدغه‌ها ارائه کردند، اما شاید به سبب نبود وقت کافی به برخی مسائل پرداخته نشد، اما این را عرض کنم که وزیر محترمی که وارد مجموعه می‌شود تنها نیست و تیمی که می‌خواهد وزراتخانه را اداره کند برای ما بسیار مهم است و بنده علاوه بر وزیر نسبت به تیم وزراتخانه هم نظارت می‌کنم.
    اقای رئیسی افزود: لذا معاونان وزارت باید کارآمد باشند و اگر معاونان، استانداران و سفرای کارآمدی نداشته باشیم وزیران ما هر چه خوب باشند اتفاقی نمی‌افتد.
    رئیس جمهور تیم وزارت را بسیار مهم خواند و گفت: من نسبت به معاونان وزرا و مدیران کل نظر خواهم داد و اگر شما نمایندگان مجلس هم نظری دارید ارائه کنید که ما حتماً بتوانیم وزارتخانه‌ای قوی داشته باشیم.
    وی افزود: ایران قوی از بخش‌های قوی تشکیل شده است و ایران قوی نیازمند دولت و وزارتخانه قوی و ساز و کار‌های با مؤلفه‌های قدرت است لذا این جزو برنامه‌های ما است و وزرای ما باید بدانند که همکارانشان باید فساد ستیز، کارآمد، پاک دست و مردمی باشند.
    رئیس جمهور گفت: اگر در اجرای قانون و سیاست‌ها این مؤلفه‌ها نباشد در عمل اتفاقی نمی‌افتد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *