×
آخرین اخبار

سکوت دولت در برابر عددسازی نرخ اجاره/ دلال ها مشغول کارند!

  • کد نوشته: 125570
  • ۱۴۰۲-۰۱-۲۸
  • 39 بازدید
  • هنوز یک ماه مانده به آغاز فصل جابجایی مستاجران، دلال ها در پلتفرم‌ های مرتبط با فایل های اجاره مسکن، به عددسازی‌های نجومی روی آورده‌اند.

    آگهی‌های تکان‌دهنده اجاره مسکن در جنوب تهران در حالی در شبکه‌های اجتماعی وایرال می‌شود که روشن است دلالان خیال دارند از طریق جنگ روانی زودهنگام، قیمت نجومی برای واحدهای مسکونی را عادی‌سازی کنند.

    در این بین سکوت دولت در برابر این تبلیغات و عدم تعیین تکلیف سیاست‌های حمایتی از مستاجران، دغدغه‌ها درباره روند رشد نرخ اجاره‌ بها را بیشتر کرده است.

    روند جهشی افزایش قیمت اجاره‌ بها در تهران باعث شده است اکنون نه تنها مردم مجبور به مهاجرت به مناطق پایین‌تر شهر شوند بلکه تمایل برای اجاره واحدهایی با متراژ پایین و حداقل امکانات نیز افزایش پیدا کند؛ تا آنجا که در بین آگهی‌های مسکن به‌ویژه در جنوب شهر می‌توان میکروآپارتمان یا سوئیت‌های بسیار کوچک‌متراژ با سن بالا و حداقل امکانات را دید که عموما نیز از سوی زوج‌ها یا حتی خانواده‌های دارای فرزند اجاره می‌شوند. متراژ برخی از این خانه‌ها تنها ۱۰ متر است!

    براساس نرخ‌های منتشر شده در فضای مجازی، ۴۰ میلیون تومان ودیعه و سه میلیون تومان اجاره ماهانه مبلغی است که برای یک سوئیت ۱۸ متری با عمر بیشتر از ۳۲ سال در منطقه شمیران نو تعیین شده است. در آگهی این ملک آمده است که واحد مذکور می‌تواند مناسب زوج هم باشد!

    صاحبخانه نیز این آگهی را تایید می‌کند و در این باره می‌گوید: شما روی ۱۰ متر حساب کن، بقیه فضا سرویس بهداشتی و آشپزخانه است! به این ترتیب هر فرد در نهایت پنج متر فضا برای زندگی خواهد داشت؛ فضایی با طول و عرض دو نیم متر!

    پیش از این دولت با اجرای سیاست های حمایتی نظیر اعطای وام ودیعه و یا جلوگیری از افزایش،بالاتر از ۲۵درصدی اجاره‌ بها و نیز برخورد با عددسازی دلالان در شبکه‌های اجتماعی، نشان داده بود که در حمایت از مستاجران جدی است.

    با این حال فعلا دلال ها در بازار اجاره مسکن دست پیش گرفته و نرخ‌هایی ارائه می‌دهند که معلوم نیست تا چه اندازه واقعی است.

    چنین قیمت هایی، نگرانی در میان مستاجران را بشدت افزایش داده و اقدامات بعدی دولت را نی‌تواند کم اثر کند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *