×
آخرین اخبار

سود مقالات ISI ما را چین، اروپا و آمریکا می‌برند

  • کد نوشته: 101187
  • ۱۴۰۱-۰۷-۳۰
  • 142 بازدید
  • دزفول – خبر روز – مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران ایران گفت: ایران در تولید محتوا و مقالات ISI جزو سه کشور برتر دنیا است ولی کشورهای اروپایی، آمریکایی و چین این مقالات را کاربردی می‌کنند و سود آنها را می‌برند.

    سود مقالات ISI ما را چین، اروپا و آمریکا می‌برند

    به گزارش دیدگاه نیوز ایمان مصدری جمعه شب در همایش سفیران شکوفایی صنعت در سالن آیت الله قاضی دزفولی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود: آیت الله رئیسی در جمع نخبگان عنوان کرد دلیلی ندارد وقتی یک شرکت دانش بنیان در کشور محصولی تولید می‌کند، محصول مشابه را به صورت موازی وارد کشور کنیم.

    وی ادامه داد: عده‌ای به خاطر سرمایه و قدرت فروش اقدام به واردات می‌کنند که نباید اجازه دهیم این فضای مایوس کننده برای کسب و کارها در کشور تداوم یابد.

    مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران ایران  با تاکید بر اهمیت استانداردسازی محصولات و خدمات بیان کرد: اگر خدمات و محصولات استاندارد شوند به طور قطع مشتری نیز دارند.

    وی افزود: کسب و کارها مسائل و مشکلات خود را به ما اطلاع دهند تا از طریق سازمان بازرسی کل کشور پیگیری شوند.

    انقلاب در حوزه اقتصاد با شرایط کنونی محقق نمی‌شود

    مصدری با بیان اینکه انقلاب مورد نظر در حوزه اقتصادی کشور با ساختار و شرایط کنونی محقق نمی‌شود، گفت: اغلب مشکلات موجود در کشور به دلیل بحران مدیریتی است که باید ابتدا این بحران را برطرف کنیم.

    وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب خون جاری اقتصاد کشور را شرکت‌های دانش بنیان دانسته‌اند، افزود: بهمن ماه ۹۸ کرونا وارد کشور شد و با ایجاد همت عمومی ایران در سه ماه به صادرکننده ماسک تبدیل شد.

    رییس هیات مدیره صنف مدیران شرکت‌های دانش بنیان کشور بیان کرد: عراق سال ۹۲ به میزان زیادی از ایران سیمان وارد می‌کرد و به همین دلیل شرکت‌های زیادی در ایران در این زمینه ایجاد شد.

    وی افزود: با تاسیس شرکت سیمان در عراق، واردات سیمان به این کشور حرام اعلام شد و حتی یک پاکت هم از ما نخریدند.

    رییس هیات مدیره صنف مدیران شرکت‌های دانش بنیان کشور بیان کرد: اگرچه بخش خصوصی ما دچار کم کاری است ولی تعاملات بین دستگاهی استان‌های کشور نیز ضعیف است حال آنکه باید تجارب استان‌ها به دیگر استان‌ها منتقل شود.

    وی مدیریت هزینه تمام شده و اصلاح فرآیندها را در کسب و کار ضروری دانست و افزود: تبیین روش‌های جدید را باید مدنظر قرار دهیم ضمن اینکه شرکت‌های بخش خصوصی باید به سمت صادرات بروند.

    مصدری گفت: تصمیم باید پالایش شود و ساختار ساز باشد ضمن اینکه قبل و بعد از آن نیز باید برنامه ریزی کنیم چرا که آزمون و خطاها آسیب زیادی به کشور وارد کرده است.

    نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان نیز ارتباط را شاه کلید ورود از حال به آینده دانست و گفت: کسب و کار و زندگی متاثر از همدیگر هستند.

    علی اصغر بهبود با بیان اینکه ۱۵ درصد از پیام با کلام منتقل می شود، افزود: قبل از کرونا همه در روابط عادت به دیدن یکدیگر داشتند اما با یک اتفاق همه مجبور به زدن ماسک شدند.

    وی ادامه داد: کسب و کارهای زیادی تا پیش از کرونا وجود داشتند که اکنون اسمی از آنها نیست چون نتوانستند توانایی‌های خود را ارتقا دهند و خود را با شرایط منطبق کنند.

    نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان با بیان اینکه تنفر باعث فرصت سوزی می‌شود، گفت: خشم و عشق از هیجانات انسانی هستند وقتی واژه ای با تنفر بیان می‌شود ذهن ما نیز مفهوم را شناخته و هیجانی با تنفر تخلیه می‌کند.

    وی با بیان اینکه اگر فرد نتواند روبروی خود قرار گیرد در زندگی اجتماعی و حرفه ای و تصمیمات با خطا مواجه می‌شود، افزود: اکنون شاهد نسل و عصر اینترنت متاورس و تجربه لحظات واقعی در دنیای مجازی هستیم در نتیجه اگر امروز آمادگی لازم را نداشته باشیم همانند دوره کرونا غافلگیر می‌شویم.

    ۸۵ درصد صنایع تا سال ۲۰۳۵ یا نیستند یا تغییر فرم داده‌اند

    رییس کمیسیون متخصصین آینده پژوهی ایران نیز با اشاره به اهمیت آینده پژوهی در کسب و کارها گفت: باید در مواردی سرمایه گذاری کرد که جوابگوی آینده بازار باشند.

    سینا گرامی با بیان اینکه طبق تحقیقات آینده پژوهی، ۸۰ درصد شرکت‌های دنیا تا سال ۲۰۳۵ یا نیستند یا تغییر فرم داده‌اند، افزود: شرکت‌هایی در گذشته بودند و با شیوع کرونا حذف شدند در حالیکه برخی شرکت‌ها که زیرساخت‌های خود را برای مواجه با چنین شرایطی آماده کرده بودند، ماندند.

    وی با تاکید بر اینکه همواره باید چند قدم جلوتر از بازار را ببینیم، افزود: با توجه به گرمایش زمین تا سال ۲۰۳۰، ۸۰ درصد یخ‌های قطب شمال و جنوب ذوب می‌شوند و آب دریا ۱۵ متر بالا می‌آید.

    رییس کمیسیون متخصصین آینده پژوهی ایران با هشدار نسبت به مشکلات کشاورزی ناشی از کمبود آب شیرین در آینده اظهارداشت: متاسفانه با توجه به نیترات بالا در محصولات، صنایع غذایی ما مشکل فروش دارند.

    وی با بیان اینکه بازار الان یک بازار پر تغییر است، افزود: اشتباه برنامه ریزی باعث ضررو زیان می‌شود؛ در خوشبینانه ترین حالت می‌توان برنامه ۶ ماهه نوشت.

    گرامی با اشاره به اهمیت مطالعات آینده پژوهی بیان کرد: اگر قصد سرمایه گذاری ۱۰ میلیاردی داریم باید یک میلیارد تومان فکر و ایده پشت آن باشد.

    وی ادامه داد: یک شرکت دانش بنیاد در نروژ سیکل ورود یک بشکه نفت به پتروشیمی و تبدیل آن به سایر محصولات را از ۲۴ ساعت به ۴۸ دقیقه کاهش داده است که اگر پتروشیمی‌های ما نیز در این زمینه کاری نکنند حذف خواهند شد.

    رییس کمیسیون متخصصین آینده پژوهی ایران با بیان اینکه سازمان‌های ما جزیره‌ای مدیریت می‌شوند، گفت: متاسفانه سرمایه گذاری در کشور نیز مانند مدیریت، اتوبوسی است.

    وی افزود: ساختمان‌های آینده باید باغ ساختمان باشند و سیستم یکپارچه تصفیه فاضلاب داشته باشند و در پشت بام آنها بتوان کشاورزی کرد.

    گرامی بیان کرد: ایلان ماسک ظرف چهار سال هفت برابر تویوتا بزرگ شد چون نوآوری داشت و محصول سال ۲۰۳۵ را در سال ۲۰۱۸ تولید کرد.

    مشاور ارشد اتاق بازرگانی اهواز نیز در این همایش گفت: قوانین، دست و پای مدیران دستگاه‌های دولتی را می‌گیرند در نتیجه تجار، بازرگانان و کارآفرینان می‌توانند بهتر برنامه‌ها را پیش برند.

    حسین بوعذار با بیان اینکه شهری که تبلیغ کارآفرینی نداشته باشد یک شهر عقب افتاده است، افزود: شهری که تولید نداشته باشد حتی اگر تمام دشت‌های آن طلا باشند، خواهد مرد.

    وی صادرات را سودآور و اشتغالزا دانست و ادامه داد: شرکت فولاد خوزستان حدود یک میلیون دلار در سال پیچ و مهره از چین خریداری می‌کند که دلیل آن نبود سفارشات یکپارچه و فعالیت دلالان است.

    مدیران شرکت‌ها از خدمات اتاق بازرگانی استفاده کنند

    مشاور ارشد اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه دزفول یک شعبه متصل به اتاق بازرگانی اهواز دارد، گفت: مدیران شرکت‌ها در نخستین گام اقدام به گرفتن کارت بازرگانی کنند در غیر این صورت کارت عضویت اتاق را دریافت کنند.

    وی با بیان اینکه شرکت‌ها نمایشگاه‌های تخصصی بین المللی را از دست ندهند، افزود: باید نیاز بازار شناسایی و از فرصت‌ها استفاده شود.

    شهردار دزفول نیز در این همایش با بیان اینکه کمال در شناخت دین، شکیبایی و تقدیر معیشت است، گفت: قرار است زندگی مثبت و موفق و حوزه‌ای از کسب و کار را برای گذران زندگی داشته باشیم.

    وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان دزفول افزود: مدیریت شهری دزفول از اقدامات دانش بنیان حمایت می‌کند.

    عیسی زاده اظهار داشت: نمی‌توان با آموزه های قبل امروز را مدیریت کرد و فردا را ساخت لذا اقتصاد دانش بنیان و برندینگ نیاز امروز است.

    به گزارش دیدگاه نیوز همایش سفیران شکوفایی صنعت با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول و شتاب دهنده ثمرآفرین برگزار شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.