×
آخرین اخبار

نادیده گرفتن حقوق کارگران
سوء مدیریت در اداره کار ایذه،از تشکیل جلسات فرسایشی در دوران کرونا تا نارضایتی ارباب رجوع

  • کد نوشته: 78317
  • ۱۴۰۰-۱۰-۰۲
  • 515 بازدید
  •  به گزارش خبر روز، بنا به قانون اداره کار در هر شهرستان نهاد نظارتی بر اعمال تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها در خصوص مسائل مختلف کار و رابطه کاری میباشد که چند سالی است با مدیریت ضعیف این نظارت وجود ندارد.
    سوء مدیریت در اداره کار ایذه،از تشکیل جلسات فرسایشی در دوران کرونا تا نارضایتی ارباب رجوع

     

     به گزارش دیدگاه نیوز، بنا به قانون اداره کار در هر شهرستان نهاد نظارتی بر اعمال تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها در خصوص مسائل مختلف کار و رابطه کاری میباشد که چند سالی است با مدیریت ضعیف این نظارت وجود ندارد.

     در چند سال گذشته شاهد آن بودیم که اداراتی همچون آب و فاضلاب، آموزش و پرورش و شهرداری ایذه با روش و شیوه اشتباه مدیریت حق وحقوق کارگران و نیروهای خود را نادیده گرفته‌اند، از اعتصاب ده ماهه نیروهای اداره آب و فاضلاب تا تحصن نیروهای پیش دبستانی جلوی درب استانداری خوزستان گرفته تا حقوق عقب افتاده چندین ماه کارگران شهرداری در این شهر رقم خورده است اما دریغ از ورود اداره کار به این موضوعات مهم، به راستی سوءمدیریت در اداره کار و رفاه اجتماعی ایذه باعث بروز آسیب‌های اجتماعی بسیاری شده که مسئولین مربوطه باید پاسخگوی این روند و ترک فعل کاری خود باشند.

    برخی از ارباب رجوع هایی که به اداره کار برای حل ماجرای کاری با کارفرمای خود مراجعه نموده اند از وجود برخی دست‌های پشت پرده در جلسات هیئت های اداره کار در خصوص رسیدگی به پرونده ها و دخالت‌های بی مورد در روند رسیدگی خبر داده اند تا جایی که در بعضی از موارد حق کارگر نادیده گرفته شده و در مواردی قانون زیر پا گذاشته شده است.

    حالا با توجه به شرایط پیش آمده و لزوم ورود نماینده مردم شهرستان‌های ایذه و باغملک در خانه ملت، مدیر کل کارو رفاه اجتماعی استان خوزستان و دستگا‌ه‌های نظارتی و امنیتی باید دید در آینده شاهد تغییر مدیریت در این اداره خواهیم بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *