×
آخرین اخبار

سه نکته برای پیدا کردن ملک روی دیوار

  • کد نوشته: 67412
  • ۱۴۰۰-۰۵-۰۴
  • 296 بازدید
  • دیدگاه نیوز / امروزه با توجه به تغییر در سبک و سیاق زندگی‌ و استفاده بیشتر افراد از شبکه‌های اجتماعی و فضای وب، اکثر مردم در طول روز، بیشتر کارهای خود را اعم‌ از؛ خرید، پرداخت قبوض، خرید شارژ، رهن و اجاره آپارتمان و خرید خانه از طریق اپلیکیشن‌ها و به صورت مجازی و اینترنتی […]

    سه نکته برای پیدا کردن ملک روی دیوار

    دیدگاه نیوز / امروزه با توجه به تغییر در سبک و سیاق زندگی‌ و استفاده بیشتر افراد از شبکه‌های اجتماعی و فضای وب، اکثر مردم در طول روز، بیشتر کارهای خود را اعم‌ از؛ خرید، پرداخت قبوض، خرید شارژ، رهن و اجاره آپارتمان و خرید خانه از طریق اپلیکیشن‌ها و به صورت مجازی و اینترنتی انجام می‌دهند. استفاده از اپلیکیشن‌ها به این دلیل رونق گرفته که، خرید آنلاین و اینترنتی این امکان را فراهم می‌کند که با صرف وقت و هزینه کمتر بتوان، کالا یا خانه‌ٔ مورد نظر را یافت و تهیه کرد. به‌خصوص در روزگار کرونا که افراد تمایل بیشتری پیدا کرده‌اند تا در خانه و با خیال راحت، دورادور خریدشان را انجام دهند.

    مزایای دنیای وب و اینترنت باعث شده افراد این سبک خرید کردن را ترجیح داده و در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنند. یکی از جست‌جوهایی که این روزها به وفور در دنیای اینترنت دیده می‌شود، جست‌جو برای رهن، اجاره و خرید مسکن است. اپلیکیشن‌های آنلاینی چون؛ دیوار، کیلید، شابش و..‌ این امکان را فراهم کرده‌اند که شما به راحتی از طریق آن‌ها با خیالی آسوده، خانهٔ دلخواهتان را بیابید. البته باید بدانید برای هر کاری بهتر است، قلقش را بلد باشید. جست‌جوی اینترنتی برای تهیهٔ خانه و املاک نیز روش‌‌ها و نکته‌هایی دارد که اگر به این نکته‌ها توجه داشته باشید، می‌توانید به نتیجهٔ مطلوب برسید. در این مقاله قصد داریم، شما را با نکته‌هایی در زمینهٔ خرید و اجاره مسکن، از طریق اپلیکیشن دیوار آشنا کنیم.

    ۱- از فیلترها درست استفاده کنید

    در ابتدا با ورود به اپلیکیشن دیوار، صفحه‌ای روبه‌روی خود می‌بینید، که در بالای صفحه، قسمتی برای جست‌جو دیده می‌شود. شما باید در قسمت جست‌و‌جو هدف خود را مشخص کنید. به طور مثال، بنویسید؛ (اجارهٔ خانه در نواب). با توجه به کلماتی که می‌نویسید، تمام موردهای مربوط به آن در اختیار شما قرار می‌گیرد. به این نوع جست‌جو، جست‌جوی کلی می‌گویند. برای جست‌وجوی جزئی و دقیق‌تر، نرم‌افرار دیوار امکاناتی را به نام (فیلتر) طراحی کرده است. در قسمت فیلتر به آسانی می‌توانید مواردی چون؛ متراژ خانه، تعداد اتاق‌ها، داشتن پارکینگ، آسانسور، انباری، انتخاب نوع ملک (آپارتمان یا ویلایی)، تعداد طبقات، محلهٔ مورد نظر، سن بنا، قیمت‌ها، آگاهی‌های عکس‌دار، آگهی‌های فوری را بررسی کنید‌. با سبک جست‌جوی دقیق‌تر، به مقصود خود نزدیک‌تر می‌شوید. در ادامه به توضیح بخشی‌ از فیلترها می‌پردازیم.

    انتخاب محله

    اجاره و خرید خانه به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل، انتخاب محله است. در بین فیلترهایی که در اپلیکیشن دیوار وجود دارند، بخشی به نام انتخاب محله تعبیه شده است. این بخش به شما کمک می‌کند تا محلهٔ مورد نظرتان را زودتر بیابید. زیرا تقسیم‌بندی دیوار، بر اساس تقسیمات شهری نیست، بلکه محله به محله است. دیوار قابلیتی دارد که بتوان همزمان چند محله را انتخاب کرد. مثلا اگر قصد سکونت در تجریش را دارید، فقط به محلهٔ تجریش اکتفا نکرده و می‌توانید محله‌های دیگری چون ازگل، دزاشیب، باغ فردوس و… را بررسی کنید، زیرا تقریبا در نزدیکی محدوده تجریش قرار گرفته‌اند.
    انتخاب متراژ
    پس از انتخاب محله، بخش دیگری به نام انتخاب متراژ وجود دارد. از طریق این بخش می‌توانید متناسب با تعداد و بودجه‌تان، متراژ مورد نظر را انتخاب کنید. بهتر است برای این کار کف متراژ را کمی پایین‌تر و سقف متراژ را کمی بالاتر انتخاب کنید. مثلا برای جست‌جوی خانه‌ای ۵۰ تا ۶۵ متری، بهتر است بنویسید ۴۵ تا ۷۰ متری، اینگونه فرصت انتخاب‌های بیشتری که ممکن است با معیارهای شما تفاوت چندانی نکند، در اختیارتان قرار می‌گیرد.

    انتخاب قیمت

    بخش بعدی، باکس قیمت است که به دو بخش اجاره و خرید تقسیم‌بندی می‌شود. برای اجارهٔ مسکن، شما باید مقدار ودیعه و اجارهٔ ماهیانه را مشخص کنید و برای خرید، قیمت کلی را می‌‌نویسید. در این بخش ممکن است خانه‌هایی وجود داشته باشد که توافقی یا وام‌دار باشند. بنابراین بهتر است، همه گزینه‌ها را بررسی کنید.

    ۲- بخش توضیحات سایت دیوار

    در سایت دیوار، بخشی وجود دارد به نام توضیحات. حتما این بخش را بخوانید. زیرا بخش توضیحات، شما را در انتخاب بهتر و دقیق‌تر خانه‌ٔ مدنظرتان راهنمایی می‌کند. به طور مثال شاید شما بودجه‌ای بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون در نظر گرفته باشید. اما ممکن است خانه‌ای گران‌تر یا ارزان‌تر نسبت به بودجه‌تان پیدا شود که مورد توجه‌تان باشد. با توجه به بخش توضیحات می‌توانید متوجه شوید، که این خانه توافقی است یا نه؟ یا ممکن است خانه‌ای وام‌دار باشد و در بخش توضیحات به وام‌دار بودن آن هم اشاره شده باشد. بنابراین حتما بخش توضیحات را بخوانید. علاوه بر این‌ موارد، در بخش توضیحات به نکاتی چون؛ امکانات خانه (پکیج، آسانسور، وسایل سرمایشی و گرمایشی و…)، نورگیری، دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی هم اشاره می‌شود. اگر سفارش گذارنده آژانس املاک باشد، ممکن است شماره تلفن و آدرس املاک هم گذاشته شده باشد.

    ۳- بوکمارک کردن آگهی‌ها

    بوکمارک کردن یعنی در هنگام جست‌وجو، آگهی‌های مورد نظرتان را به علاقه‌مندی‌ها اضافه کنید و سپس از بین آن‌ها انتخاب کرده و سرفرصت با آن‌ها تماس بگیرید. این ویژگی سایت دیوار باعث می‌شود کاربران دچار سردرگمی و بی نظمی نشوند و آگهی‌های مورد نظرشان را پس از نشانه‌گذاری به راحتی در بخش علاقه‌مندی بیابند. بدین صورت خیال کاربران راحت است که در هر زمان آگهی مورد نظر خود را در بخش علاقه‌مندی‌ها ببینند، در موقعیت مناسب می‌توانند با فروشندگان ملک، ارتباط برقرار کنند.

    کلام آخر

    با توجه به قابلیت‌هایی که اپلیکیشن دیوار در اختیار کاربران قرار داده، سایت دیوار بستر مناسبی برای خرید و فروش انواع کالاها، اجناس، به‌ویژه ملک و املاک است. فقط باید در رابطه با سایت‌هایی مثل دیوار، نکاتی را رعایت کرده و قلق این نرم‌افزارها را بدانید، تا بتوانید از آن استفادهٔ مطلوب و مفید داشته باشید.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *