×
آخرین اخبار

سفر معاون سیاسی طالبان به پاکستان همزمان با تعویق مذاکرات صلح

  • کد نوشته: 46872
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۶
  • 604 بازدید
  • معاون سیاسی رهبر طالبان همزمان با تعویق ۲۰ روزه مذاکرات صلح با دولت افغانستان در رأس هیئتی به دعوت رسمی دولت پاکستان به اسلام‌آباد رفت. به گزارش دیدگاه نیوز، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان و رئیس دفتر قطر در رأس یک هیئت […]

    سفر معاون سیاسی طالبان به پاکستان همزمان با تعویق مذاکرات صلح

    معاون سیاسی رهبر طالبان همزمان با تعویق ۲۰ روزه مذاکرات صلح با دولت افغانستان در رأس هیئتی به دعوت رسمی دولت پاکستان به اسلام‌آباد رفت.

    به گزارش دیدگاه نیوز،

    «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان و رئیس دفتر قطر در رأس یک هیئت بلندپایه به دعوت رسمی پاکستان به اسلام‌آباد رفت.

    وی افزود که ملا برادر در این سفر قرار است با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان و «شاه محمود قریشی» نخست وزیر این کشور دیدار کند.

    نعیم ادامه داد: «در این ملاقات‌ها پیرامون موضوعات دوجانبه بحث‌ها صورت خواهد گرفت، بویژه مشکلات مهاجرین، رفت و آمد افغان‌ها به کشور پاکستان، و مشکلات تجارا گفت‌وگو خواهد شد.»

    این سفر در حالی رخ داده که چند روز پیش تیم‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که روند مذاکرات به‌دلیل نیاز به «مشورت بیشتر درباره دستورکار گفت‌وگوها» تا ۱۶ دی‌ماه به تعویق افتاده و تیم دولت به کابل بازگشته است.

    پس از انتشار این بیانیه نیز «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر برگزاری دور بعد مذاکرات در داخل خاک این کشور گفت که از این طریق هزینه‌ها کاهش یافته و از تاثیرات خارجی بر روند صلح نیز جلوگیری می‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *