×
آخرین اخبار

ممنوع‌ شده در ایران، رونمایی در فرانسه
سعید روستایی: اینجا جایی است که ما ریشه داریم.

  • کد نوشته: 91146
  • ۱۴۰۱-۰۵-۳۱
  • 266 بازدید
  • حواشی توقیف «برادران لیلا» به مطبوعات اروپا رسید:«جلوی نمایش فیلم سعید روستایی در سرزمین مادری‌اش گرفته شده»
    سعید روستایی: اینجا جایی است که ما ریشه داریم.

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز و به نقل از سینمادیلی فیلم «برادران لیلا» در حالی که در ایران ممنوع شده و در وضعیت نامعلومی به سرمی‌برد، چهارشنبه این هفته اکران خود را در فرانسه آغاز می‌کند و به همین مناسبت روزنامه فیگارو مطلبی درباره ممنوعیت این فیلم در ایران منتشر کرده است.

    در این مطلب آمده: «فیلمی از سعید روستایی در حالی که در سرزمین مادری‌اش سانسور می‌شود، روز چهارشنبه ۲۴ آگوست در فرانسه اکران می‌شود. اثری که تصویری از جامعه ایرانی در بحران است و در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و نظر مثبت منتقدان را جلب کرد.»

    در بخش دیگری از این مطلب آمده:«روستایی تنها در ۳۲ سالگی جایزه بین‌المللی منتقدان (فیپرشی) را گرفته و نشان داده تجسمی از یکی از فیلمسازان جدید و مهم سینمای ایران است. اما در کشور خودش سرنوشت فیلمش با پایانی ناگهانی روبرو شد. مسئولین سینمایی ایرانی فیلم را تا اعلام بعدی ممنوع کردند، اتهامش چیست؟: شکستن قوانین با شرکت در جشنواره‌ کن و سپس مونیخ بدون اجازه آنها!»

    این مطلب به تحسین بازی ترانه علیدوستی و نقش زنان در این فیلم هم پرداخته:«در قلب این اثر، یک زن، به نام لیلا با بازی نبوغ آمیز ترانه علیدوستی حضور دارد. راهی برای کارگردان این فیلم و بازیگر زنش تا نقش اساسی زنان را در جامعه ایرانی نمایش دهند.»

    این مطلب همچنین نوشته در حالی که فشار به فیلم‌سازان در ایران افزایش یافته اما در نهایت وقتی از روستایی پرسیده می‌شود که هرگز به ترک کشورش فکر می‌کند یا نه با این پاسخ روبرو می‌شویم که :اینجا جایی است که ما ریشه داریم. این کشور ماست، اینجا خانه ماست.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نویسنده: محمد ناصریراد
    منبع: سینما دیلی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *