×
آخرین اخبار

سری۵ جدید ب ام و معرفی شد/ به آینه نگاه کن، مسیر را تغییر بده

  • کد نوشته: 134604
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۵
  • 56 بازدید
  • در طراحی جدید سری۵ می توان به نوعی روح سری۷ را نیز احساس کرد که این رویکرد به منظور افزایش جزئیات لوکس این سدان آلمانی مدنظر تولیدکننده قرار گرفته است.

    سری۵ جدید ب ام و معرفی شد/ به آینه نگاه کن، مسیر را تغییر بده

    ب ام و  جدیدترین محصول خود را برای رقابت سنگین با ئی-کلاس ۲۰۲۴ مرسدس بنز معرفی کرد.  ب ام و سری ۵  جدید که در نامگذاری داخلی کمپانی آلمانی با کد  جی۶۰  شناسایی می شود در کلاس سدان لوکس و در تریم های متنوع بنزینی، دیزل، پلاگگین هیبرید و تمام الکتریکی عرضه می شود.

    در طراحی جدید  سری۵  می توان به نوعی روح  سری۷  را نیز احساس کرد که این رویکرد به منظور افزایش جزئیات لوکس این سدان آلمانی مدنظر تولیدکننده قرار گرفته است.

    یکی از مهمترین تغییرات  سری۵  جدید در تمامی تریم ها به افزایش ابعاد بدنه خودرو مربوط می شود. در طول شاهد رشد ۸۶.۳۶ میلیمتری هستیم تا این شاخص برای  ب ام و  سری۵ جدید برابر با ۵۰۶۰ میلیمتر گزارش شود.

    در عرض نیز ۳۳ میلیمتر افزایش داریم که عدد جدید را ۱۹۰۰ میلیمتر نشان می دهد. ارتفاع خودرو نیز با تغییر ۳۵.۵۶ میلیمتری به ۱۵۱۵ میلیمتر رسیده است.

    فاصله بین محورها ۲۹۹۵ میلیمتر است که در مقایسه با مدل قدیمی افزایش ۲۰.۳۲ میلیمتری را نشان می دهد. تغییرات این شاخص موجب شده تا سرنشین ردیف عقب فضای راحت تری در قسمت پا داشته باشد.

    با توجه به ابعاد جدید، شاخص ضریب درگ ۰.۲۳ محاسبه شده است.

    در فضای کابین نیز با یک محیط کاملا بازطراحی شده روبرو می شویم. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات کیلومتر و ۱۴.۹ اینچی لمسی تنظیمات سرگرمی در قابی یکپارچه قرار دارند. آخرین نسخه از آی درایو نیز با این سخت افزار ترکیب شده تا بهترین تجربه کاربری را در اختیار مالک خودرو قرار دهد.

    صندلی ردیف عقب تاشو، ظرفیت قسمت بار  ب ام و  سری۵ جدید را به میزان چشمگیری افزایش می دهد.

    ب ام و آی۵ ام۶۰

     

    براساس اطلاعات موجود، ب ام و  جی۶۰  اولین خودرو تولید انبوه کمپانی آلمانی است که از فناوری تغییر خط(جابجایی خودرو بین خطوط جاده) با چشم استفاده می کند. این فناوری خودران فقط بدین صورت عمل می کند که هوش مصنوعی خودرو تغییر خط را پیشنهاد می دهد(یعنی با آنالیز شرایط مسیر پیشنهاد تغییر خط را می دهد و کاربر نمی تواند اختیاری تغییر خط را با چشم انتخاب کند)، سپس راننده آینه کناری سمت پیشنهادی(چپ یا راست)را فقط نگاه می کند(به منظور شناسایی حرکت صورت و چشم) و بعد با نگاه به آینه عقب جابجایی خودرو  را تایید می کند. خودرو به طور اتوماتیک باقی کار را انجام دهد.

    نامگذاری تریم های ب ام و با توجه به بازار هدف ممک است تفاوت هایی داشته باشند. در بازار آمریکا نسخه پایه با نام  ۵۳۰آی  عرضه می شود که این مدل از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر عرضه می شود. آمار پیشرانه در مقایسه با نسخه قبلی نشانگر ۷ اسب بخار و ۵۱ نیوتن متر بهبود عملکرد، است.

    پیشرانه نیروی تولیدی خود را به محور عقب می فرستد تا ب ام و ۵۳۰آی طی ۵.۹ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت برسد. تریم گرانتر ۵۳۰آی اکس درایو این شاخص را در ۵.۸ ثانیه ثبت می کند.

    تریم ۵۴۰آی  مجهز به سامانه تمام چرخ محرک ارائه می شود و پیشرانه ۶ سیلندر هیبرید ملایم آن ۳۷۵ اسب بخار خروجی و ۵۲۱ نیوتن متر گشتاور دارد. این آمار نیز حدود ۴۰ اسب بخار و ۷۰ نیوتن متر بهبود را در مقایسه با مدل قبلی نشان می دهد. به لطف حالت اووربوست گشتاور به ۵۴۰ نیوتن متر افزایش می یابد تا شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر این تریم حدود ۴.۵ ثانیه محاسبه ثبت شود.

    در تریم الکتریکی،  ب ام و سری۵  جدید با مدل های ئی  درایو۴۰ و ام۶۰  روانه بازار می شود. مدل اول از تک موتور الکتریکی روی محور عقب با ۳۳۵ اسب بخار خروجی و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می کند. در حالت اووربوست میزان گشتاور به ۴۳۰ نیوتن متر افزایش دارد تا شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر در ۵.۷ ثانیه ثبت شود. بیشینه سرعت روی ۱۹۳ کیلومتر برساعت محدود شده است.

    اما در  ب ام و  سری۵ ام۶۰ از دو موتور الکتریکی با ۵۹۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۷۴۴ نیوتن متر استفاده شده است. در حالت اووربوست گشتاور به ۸۲۰ نیوتن متر می رسد. تریم ام۴۰ شاخص صفر تا ۹۶ کیلومتر را در ۳.۷ ثانیه ثبت می کند. بیشینه سرعت روی ۲۳۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.

    انرژی مورد نیاز پیشرانه از باتری ۸۴.۳ کیلووات ساعت تامین می شود. در نسخه تک موتور الکتریکی میزان برد حرکتی ۴۷۴ کیلومتر و در نسخه ۲ موتور حدود ۴۱۲ کیلومتر با یک بار شارژ کامل است.

    حضور این فناوری به مفهوم وجود زیرساخت های لازم در سری۵ جدید است. به عبارت دیگر مجموعه ای از سنسورها و دوربین های پیشرفته اینجا حضور دارند.

    در توسعه فضای داخل کابین و جزئیات جذاب آن هیچگونه چرم حیوانی مورد استفاده قرار نگرفته و تمامی پوشش ها پایه گیاهی دارند.

    در رابطه با قیمت ها به اطلاعات زیر اشاره شده است:

    ب ام و ۵۳۰آی با قیمت پایه ۵۷۹۰۰ دلار

    ب ام و ۵۳۰آی اکس درایو با قیمت پایه ۶۰۲۰۰ دلار

    ب ام و ۵۴۰آی اکس درایو با قیمت پایه ۶۴۹۰۰ دلار

    ب ام و آی۵ ئی درایو۴۰ با قیمت پایه ۶۶۸۰۰ دلار

    ب ام و آی۵ ام۶۰ با قیمت پایه ۸۴۱۰۰ دلار

    گفتنی است در برخی بازارها، تریم دیزل ب ام و سری۵ جدید نیز عرضه می شود. تریم پلاگین هیبرید نیز با یک فاصله زمانی کوتاه از عرضه دیگر تریم ها روانه بازارها می شود.

    ب ام و آی۵ ئی درایو۴۰

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *