×
آخرین اخبار

سرد شدن بازار متاورس و NFT!

  • کد نوشته: 81842
  • ۱۴۰۰-۱۲-۱۵
  • 858 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز، Google Trends نشان می‌دهد که در ۱۲ ماه گذشته، تعداد جستجو برای کلمه متاورس از اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۱ رشد قابل توجهی یافت. اما بعد از شروع سال جدید میلادی، تعداد جستجو روند کاهشی خود را آغاز کرده است و با شروع ماه مارس، به کمترین مقدار خود رسیده است. به […]

    سرد شدن بازار متاورس و NFT!

    به گزارش دیدگاه نیوز، Google Trends نشان می‌دهد که در ۱۲ ماه گذشته، تعداد جستجو برای کلمه متاورس از اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۱ رشد قابل توجهی یافت. اما بعد از شروع سال جدید میلادی، تعداد جستجو روند کاهشی خود را آغاز کرده است و با شروع ماه مارس، به کمترین مقدار خود رسیده است.

    به جز کلمه متاورس، داده‌های این وبسایت آماری نشان می‌دهد که تعداد جستجو برای کلمه NFT هم با شروع سال جدید کاهش یافته است. البته سقوط تعداد جستجو برای NFT بسیار قابل توجه است، زیرا در سال ۲۰۲۱ به قله‌های جدیدی رسید ولی در سه ماهه اول ۲۰۲۲، سقوط تندی را ثبت کرده است.

    در ۱۲ ماه گذشته، کاربران ساکن ترکیه بیشترین علاقه به کلمه متاورس را نشان داده اند و در دسته بندی Google Trends در صدر جدول قرار گرفته اند. پس از این کشور، چین و سنگاپور رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند و پس آن‌ها نیز قبرس و لبنان قرار گرفته اند.

    https://didgahnews.ir/?p=76491

    از طرف دیگر، بیشترین تمایل و توجه نسبت به کلمه NFT در ۱۲ ماه گذشته از طرف مردم کشور سنگاپور بوده است. پس از این کشور، به ترتیب هنگ کنگ، چین، کانادا و فیلیپین بیشترین تعداد جستجو برای کلمه NFT را داشته‌اند.

    در دسامبر سال گذشته، تعداد جستجو جهانی برای کلمه NFT برای اولین بار از کریپتو هم گذر کرد. علاوه بر این، حجم معاملات ماهانه بازار OpenSea هم در ژانویه امسال قله تاریخی جدیدی را ثبت کرد. این افزایش تعداد جستجو و حجم معاملات ماهانه نشان نمی‌دهد که حوزه NFT سرانجام مورد پذیرش همگانی قرار گرفته است.

    رشد محبوبیت و مقبولیت حوزه توکن‌های غیر مثلی باعث شد که در سال ۲۰۲۱، NFT دراپ‌های بسیار بزرگی برگزار شود و سلبریتی‌های زیادی هم شروع به عرضه کلکسیون NFT خود کردند. به عنوان مثال، رپر معروف آمریکایی Snoop Dogg و متخصص بازاریابی گری وینرچاک (Gary Vaynerchuk) در موارد متعددی علاقه خود به حوزه NFT را نشان دادند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.